"All The Pretty Girls Go To The City"

Upptäckte nyss en till match. Jag trodde inte riktigt att jag skulle bli så mycket matchad. Redan min tredje, jag känne mig så dum som bara tackar nej. Men helt ärligt har den första matchen i Pittsburgh i sånna fall känns bäst, och den kändes inte bra alls. Denna match är i Minneapolis, de är uppe i norr där Björn bor. Han har typ minus 25 grader vissa dagar, aldrig att jag vill bo där. Björn ska för övrigt byta därifrån för det inte finns några au parier att umgås med. Nej, det kommer nog bli ett till nej.
Jag fick även en mail adress till en LCC på Long Island, Patriks LCC, så jag mailade henne, kansek hon kan hitta något. Granne med J-LO eller något. Dets kulle ju vara klockrent att få bo nära NYC. Känns som om jag säger nej till denna familj så kommer jag nog bara få en till matchning, sen blir det en biljett hem till Svedala istället. Fan vad jag kommer gråta på planet hem då. Jag kommer komma hem till ett tomt hus i Sverige, med hela fmailjen i Thailand, det låter väldigt tragiskt, men jag har ju faktiskt vänner. Alla har ju inte lämnat landet, finns ju en som precis kommit hem som det vore skoj att träffa. Men jag får nästan panik nu, jag vill inte hem!!!!!!

En rolig sak hände idag, jag fick ett mail på resdagboken av en kille som studerar på Lunds uiversitet, han gör något slags arbete om könsrelaterade arbeten eller något liknande, han använde en del svåra ord så jag förstod inte riktigt. Han tyckte jag verkade intressant och skulle vilja intervjua mig för sitt arbete, ett arbete som förmodligen skulle publiceras i någon dagstidning. Jag måste svara på hans mail och säga att jag är intresserad.

Idag har jag varit på IKEA med Matilda och Jenny, det blev en snabb visstelse. Jag köpte inte så mycket, lite lingonsylt och saft till familjen och lite chokladbollar till mig själv, jag har ju så mycket godis här hem nu. Efter IKEA blev det lite slapp innan jag mötte P&M vid bussen, vi gick direkt upp eftersom dom har soccer på onsdagar. Men båda två hade bestämt sig för att inte gå och då är det inte så lätt. Och när det var dags för läxor blev Matt sådär otroligt jobbig och pappa John fick ett frispel på honom. Inte lika farligt som mamma Joannes i förra veckan, men nästan. Jag fixade i ordning middagen som vanligt. Och när mamma Joanne kom hem blev allt lite lungt igen, tack och lov. Efter middagen har det varit lite halv lungt, lite dekoration av julgranen mm.
Imorgon är det Au Pair möte, och jag ska äntligen få gå :) Vi ska baka svenska kakor imorgon jag och Matilda som vi ska ha med oss, för det är byte av kakor från olika länder.

Ha det bra, jag kanske kommer hem snart, men jag kommer nog åka lika snabbt igen :D

Kommentarer
Postat av: Farfar och Ritva

Vi tackar så mycket för julkortet och önskar dig God Jul och Gott Nytt År. Det är väldigt roligt att läsa om dina äventyr och bravader.

2008-12-18 @ 17:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0