"Escape The Nest"

Usch och fy och blääää! Hur kan kloackan vara så lite efter denna otroligt långa eftermiddagen?
Vad hände?
Allt är en vanlig eftermiddag tills efter Peter and Matthew tagit sina bad. Joanne försöer hjälpa Matthew med sitt projekt till skolan, en väderprognos. Jag sitter inne i musikrummet med Peter och lyssnar när han övar trombone. När Peter är klar ville han spela ett spel med mig, men jag var lite skeptisk. Just då kommer Matthew in i rummet och Joanne efter. Hon skriker lite att ha ska komma tillbaks, sen skriker han tillbaks och då utbryter något jag aldrig skådat. Joanne får världens jävla utbrott, och jag lovar när jag säger att det var det värsta jag varit med om. Ingenting på Jerry Springer show kan jämföras med hens utbrott. Han sprang runt och skrek att hon var den ända som gjorde något, och att det där borde ni gjort innan och bla bla. Utbrottet och skrikandet höll på i flera minuter, kändes ungefär som en timma. Hon sprang upp och ner och hit och dit. Peter fick skäll för att han gjort för lite på en läxa som ska vara klar den 18 december, så jag och Peter kollade på varandra och jag tror vi båda höll på skita i brallan, men vi satt oss ner och började göra läxan. Hon kom förbi några ggr och skrek. Jag fick bl.a. höra att jag borde sätt till så att Peter hade gjort det där. ag borde också ha tvättat lakanen som jag normalt gör på fredagar, men nu ska jag ju till NY. Allt var bara KAOS!!!
Efter ett tag lugna det ner sig lite, Joanne gick in på sitt rum, och resten av oss fick leta efter Matt som försvunnit. Det pågick ett tag också.
Fy fan vad glad jag är att jag ska till NY imorgon, och att jag lämnar denna familen om 13 dagar.

Men jag ska inte bara klaga, känns som det är det ända jag gör nu för tiden. Men läsarsiffrorna går upp, hela sex fler unika läsare än den tidigare högsta siffran.

Oj, jag måste fortsätta berätta vad som hände. Efter ett tag kommer Joanne ut igen, jag var skiträdd när jag såg henne, men hon sa med en vanlig röst: "-Lets eat icecream". Men Matthew var fortfarande försvunnen och till slut hittade vi honom och han var fortfarande upprörd, men Joanne var iallafall labil och efter ett tag hade vi fått honom på hyffsat bra humör. Sen dess har dom försökt slutföra projektet, jag var där och hjälpte lite men det kändes som jag var ivägen. Lite så där halvt obekväm nu. Hoppas bara det inte händer igen.

Idag har jag även hunnit vara till YMCA med Matilda och tränat, även om jag kanske inte träna så mycket ;)
Sen blev det hemmåt och tvätta, sen mötte jag upp Matilda och Juliana på ett café i Great Falls village. Jag drack en god latte även om jag var lite dyster redan då. Fick nämligen ett smatal från CC-huvukontoret i Boston som berättade om re-matchningen. Jag berättade att jag gärna ville bli matchad med familjen i Vienna, men hon sa att dom hittat en au pair redan :(. Min plan A är krossad!!! Fick senare på dagen ett annat samtal, men missade det, på voicemailet fick jag höra att jag blivit matchad med en familj i Pittsburg. Allt är just nu väldigt mycket.
Jag har inte hunnit smälta allt.

I'm going to New York tomorrow. Då kan jag tänka.

Ska försöka skriva när jag är i NY, annars blir det på måndag.

Dagens träning - lite grann
Dagens måltid - pork
Dagens höjdpunkt - veta att jag ska till NY
Dagens köp - proteindrink, proteinbar, latte
Dagens väder - 5 grader, regn
Dagens jobbpass - 7-9, 15-21.30, tot. 8,5h


Kommentarer
Postat av: helena

hej robin! shit pommes, men det är bra att du byter familj då. vad tråkigt att det inte funkade.. men nu får du ialafall se fler delar av USA :) PUSS

2008-12-13 @ 11:26:16
Postat av: Sussi

Stackars dig! Jag tycker verkligen synd om dig som fått en sån biatch till temporär mamma.

2008-12-14 @ 23:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0