"I'm Outta Time"

Beslutsångest, nu måste jag ha hjälp. Cape Cod eller Redwod City?
Det år tå väldigt speciella men intresanta familjer, enligt mig. Jag börjar berätta om den på östkusten.

Cape Cod heter stället som ligger nedanför Boston, alldeles på kusten. Ska tydligen vara hur mysigt som helst med jätte fina stränder och massa segelbåtar. På sommrana är det ett känt turistresmål. Familjen då, jo, håll i er... En singel mamma som är lesbisk och jobbar som inredningsdesigner. Tre adopterade barn från Guatemala som är 3,4 och 6 år. Ungarna går på private pre-school mellan 9-16 typ. Har haft au pair förut, en kille, som mitt i natten lämnade familjen utan att säga något, efter 14 månader i familjen. Jag vet inte orsaken, men ska ta reda på den. Mamman verkade väldigt rar och trevlig, lät på hennes engelska som om hon var latinoamerikan eller liknande.

Eller Västkusten och California! Stället heter Redwood City och ligger alldeles nedanför San Fransisco. Det är en singelpappa med två pojkar på 8 och 10 år. Mamman hade gått bort för ett tag sedan. Inte heller denna familj är från USA, vet inte riktigt vart dom kommer ifrån, men lät lite Indiskt på dialekten. Denna familj ska vara rätt så religösa också. Jag pratade med pappan idag, men vi skulle höras imorgon då jag inte hörde så mycket eftersom jag var på Oasis.

Ja, jag har två familjer som både verkar vara intreserade av en killaupair. Men frågan är vad jag vill. Vad tycker ni?

Ja idag var det Oasis också, glömt att nämna det. Jag är inte världens största Oasis fan direkt och kunde typ ingen av låtarna, men det var väl helt okej. Hade gärna velat att dom spelade "Live Forever" men det gjorde dom inte. Bästa låten tycker jag var "I'm Outta Time".
Jag var ledig hela dagen så jag och Matilda tänkte åka in till D.C. och titta  och fota monimentena. Men när vi precis hoppat av tunnelbanan ringde min värdmamma och sa att inte SUV startade. Och jag måste komma och lämna sonatan. Jag sa att jag var i D.C. men det sket hon i, så vi satt ss på tunnelbanan igen och åkte tillbaks och lämnade bilen.  Vi slösade där med ca 2h av vår lediga tid. Vi åkte sen till Tysons istället och åt lunch.

Så vad tycker ni? Östkusten och lesbisk singelmamma eller västkusten och religös ickeamerikansk singelpappa?

Jag måste bestämma mig imorgon.


Kommentarer
Postat av: susanne

jag tycker du ska välja den lesbiska tjejen! fast det kan ju bli jobbigt med tre barn....eller? hade gott. kram från faster

2008-12-21 @ 08:57:24
Postat av: Tessan + morsan och sis

nu har jag (tessan) läst ditt inlägg tre gånger högt för morsan och soffan, jag tror vi alla har samma åsikt, vi tycker den lesbiska singelmamman, men samtidigt låter califonien skit ballt.

take care and stay in USA! love <3

2008-12-21 @ 10:07:59
URL: http://sundstrom.blogg.se/
Postat av: Tessan + morsan och sis

nu e det syrran! sophie. gör ett bra val... bit ihop nu och ta en familj som känns bäst!fan du har ju bara 9 månader kvar, gör ett bra jobb nu brorsan, vi ringer dig igen snart=) skype, puss!!!

2008-12-21 @ 13:05:19
URL: http://sundstrom.blogg.se/
Postat av: Tessan + morsan och sis och farsi!

nu skriver jag mkt :) hehe vi skypar till dig kl 9 imorgon bitti här så alltså kl 9 på kvällen hos dig! oki va på datan :) puss vi hörs

2008-12-21 @ 13:08:32
URL: http://sundstrom.blogg.se/
Postat av: Tessan + morsan och sis och farsi!

skicka ett sms om du vill ändra tiden, på vårat thainr. pusssssss

2008-12-21 @ 13:10:34
URL: http://sundstrom.blogg.se/
Postat av: Eva

Håller med dom andra, blir nog mer spännande där,säkert konstnärer och andra kreativa typer i omkrets. Det kan ju leda till något annat spännande i framtiden.



(Malin och Kajsa blev glada för kortet)

2008-12-21 @ 16:07:58
Postat av: Sussi

Lätt Cape Cod!

2008-12-21 @ 23:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0