"re re reeeeeeemix, eller rematch!"

Ja då är papren påskrivna och den fjoton dagar korta rematchprocessen startad. Jag är peppad till hundra. Jag är verkligen glad och lycklig nu, även om det vart en mycket stel dag. Eftersom vi inte pratade igår kväll som vi planerade blev jag lite orolig. Men sen när jag vart på Y och tränat ser jag attjag fått ett voicemail, så jag ringer upp och kollar. Det var Joanne som berättade att Diane(LCC) kommer på besök klockan 14, så då måste jag vara hemma. Det kom lite plötsligt men men. Så vid klockan två satt vi oss ner och diskutera saken, jag, John och Diane. Vi kom fram till att det blir bäst med ett byte så jag skrev på papprena, så imorgon är man inne i matchen igen.
Efter mötet mailade jag en familj i Vienna som jag visste sökte au pair, har dock inte fått något svar ännu. Men jag hoppas verkligen hur mycket som helst på att jag kan få den. Annars blir jag lite småledsen, det har varit min plan. Om dom inte vill ha mig, eller har hittat någon annan redan betyder det att jag har fjorton dagar på mig att hitta någon annan familj, och det kan vara precis vart som helst. Risken finns ju, och den är rätt så stor, att jag inte hittar någon familj inom fjorton dagar, och då måste jag åka hem :(. Jag vill verkligen inte det, det förstör min livsplan. Okej, inte så illa är det ju, jag får resan betald hem så jag kommer ju inte ha förlorat pengar på det hela, snarare tvärt om. Men komma hem till ett mörkt och kallt Sverige i mellandagarna när sin familj är i Thailand, det låter ju inte så där jättekul. Så håll alla tummar ni har. Be för mig hela dagen, jag är peppad, jag kommer klara det.

Så var det med det.

Annars var dagen hyffsat bra. Jag och Matilda åkte och tränade kickboxning. Sen åkte jag och läste på ett starbucks, jag läser "Män som hatar kvinnor" om jag inte berättat det. Det var Matilda som tyckte att jag skulle börja läsa som en del av mitt nya liv utan nedladding. Så nu är det den första Stieg Larsson boken som gäller. Den är riktigt bra faktiskt, jag förstår att alla läste det i Thailand.
Sen åkte jag hem som sagt och hade möte.
Och NY ska bli såååå skönt. Om två dygn är jag i NEW YORK!! Jag hoppas vi hinner träffa Juliana's "kompis" Magnus från Sweden. Det är en trevlig prick som lever livet på Manhattan.

Håll tummarna!!!!

Dagens träning - kickboxning 1h
Dagens måltid - kyckling
Dagens höjdpunkt - re-match beskedet
Dagens köp - proteindrink, latte, frimärken.
Dagens väder - 18 grader celcius, helt ärligt.
Dagens jobbpass - 7-9, 16-21.30, tot. 7,5h

Kommentarer
Postat av: susanne

jag håller dem två tummar jag har för dig! Hoppas det inte blir en sämre familj bara. Men funkar inget så är det ju bara att åka hem. Om du kommer hem och är själv är det bara att komma och hälsa på din faster! =) Hade gott. Kram faster.

2008-12-11 @ 05:51:46
Postat av: julia

jag håller tummarna för dig robin, det kommer gå hur bra som hellst! :)

2008-12-11 @ 08:02:31
URL: http://juliabloggar.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej!

Jag förstår att det inte är lätt att komma till en ny familj och försöka smälta in. Allt skiljer, sättet man umgås, pratar med och till varandra, barnuppfostran. kultur m.m. sedan jag har förstått att du inte är ensam om att byta familj. Nu önskar jag dig lycka till och jag ska be för att det ordnar sig. Allt gott från oss i Tierp önskar Stina Mattsson.

2008-12-11 @ 08:36:44
Postat av: mamma

Hej Robin, Allt ordnar sig nog ska du se...håller just nu på och packar för fullt, åker ikväll. Kul att du har börjat läsa böcker, just dom tre Stig Larssons böckerna ligger i paketet till dig, osisi att du redan har börjat läsa dom. Sophie och "Groovy" trodde inte du hade läst dom. Hör av dig när du vet något. kram

2008-12-11 @ 10:42:09
Postat av: Marie

Hej! Har följt din blogg ett tag och jag tycker det var rätt steg att ta att göra rematch! Jag vet au pairer som har stannat så länge som 5 veckor i rematch, man kan alltså förlänga tiden och man inte hittar en ny familj på två veckor.



Lycka till!

2008-12-11 @ 17:47:22
Postat av: Robin

tack för allt stöd :D

2008-12-11 @ 20:25:44
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/
Postat av: johanna

har kollat in pa din blogg lite da o da. hur gar det med ny familj hittat nagot? hoppas det blir bra for dig! ps, kommer folja din blogg :P

2008-12-12 @ 15:59:53
URL: http://johannagrenholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0