"Say Goodbye"

Jag fick ju som sagt en match idag, en bit härifrån, ja tyckte det var lite väl för mycket härifrån, helt öde. Dom hade jättefint hus och pool men jag valde att tacka nej. Så jag mailade min kontakt på huvudkontoret i Boston. Hon ska försöka göra sitt yttersta att hitta en familj till mig, men hon skrev också att vi borde höras om ett eventuellt hemresedatum i slutet av veckan. Om typ lite mer än en vecka kan jag vara hemma :( Jag vill inte hem. Jag vill bara hitta den perfekta familjen.
Jag frågade också om jag inte kunde få stanna lite längre och leta, och bo typ på ett hostel i D.C. men det gick inte för sig. Vad ska jag göra hemma?

Om jag blir tvungen att åka hem måste jag ha en plan. Alternativen är:
- Skaffa ett Au Pair jobb privat i antingen UK eller Aus/NZ. Kanske bara ett halvår.
- Åka tillbaks till NYC, och försöka skaffa jobb på hostel (så som Magnus). I tre månader.
- Samma sak som ovstående fast till London. I några månader.
- Åka till Thailand och möta upp Syrran och Groovy, sedan när dom åker hem fortsätta resa runt i sydostasien.
- Försöka få jobb på ett kryssningsfartyg i medelhavet/västindien. Några månader.

Vad tycker ni? Manhattan känns mest rätt just nu. Men helst skulle jag bara vilja vara kvar i en familj som jag trivs i.

Jag hoppas dom kan hitta en familj åt mig. Redan i morgon.

Annars har dagen varit bra. Frukosten gick bra och jag lämnade P&M i lagom tid. Sen fortsatte jag til Matilda och vi åkte till YMCA för ett träningspas. Kände mig helt mör i hela kroppen efter allt gående och bärande på väskor och påsar i NYC. Mina trampdynor är typ slut, måste köpa nya fötter. Sen fortsatte jag hem och tvättade lite kläder. Jag lekte lite med datorn också, och pratade med familjen i Leesburg. Åt lite svenskt godis gjorde jag också ;)
Till middag gjorde jag lax, ris, majs och en god sallad. Jag lagar jämt mat nu för tiden. Efter middagen har P&M tagit sina bad. Jag tänkte att jag kunde smyga iväg till mit rum, för inget speciellt ska göras. Alla går och väntar på sänggång.

Imorgon kanske det blir IKEA om vädret tilllåter, regnar som bara den just nu och det ska tydligen bli kallt i natt, och jag får inte ta bilen till IKEA om det är isigt. Får se som sagt, hoppas verkligen jag får en match.
Jag hade ett tag då jag kunde tänka mig att åka hem, då det inte riktigt kvittade om jag httade en ny familj, men nu känner jag att jag vill vara kvar. Ingen kommer ju ändå vilja fika med mig på Valvet. Dom två jag fikade mest med åker ju till Australien.

Håll tummarna.

Kommentarer
Postat av: Farsi & Morsi

Tänk på att du har möjligheten att dra till Cribba i LA. Han fixar med all säkerhet ett tillfälligt arbete till dig att börja med. Jag kan ringa och förvarna honom om du vill. Tänk på det i alla fall.

Många kramar från Farsi o Morsi.....

2008-12-17 @ 04:38:38
Postat av: fanny

jag röstar för aupair i australien och nya zeeland ;) så kan vi fika där istället!

2008-12-18 @ 11:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0