"The Bad Thing"

Hej allihopa everybody!

Jag skrev ju inte så mycket igår så jag ska sammanfatta både min lördag och söndag.

Igår vaknade jag tidigt för att följa med John och lämna Grandma på flygplatsen. Efter tre veckor med Grandma i huset så var det nu dags att säga adjö till något som vart en del av vardagen. Jag vet inte om det känns bra eller dåligt att hon åkte. Jag menar jag fick ju skjutsa henne lite hit och dit på miin fritid men hon gjorde ju mat ibland. Jag fick även 10 bucks av henne som tack. Hon har iallafall åkt hem nu, så var det med det. Vet inte om jag kommer träffa henne igen.

Efter det fick jag fritid i 2,5 h så jag gick ner på mitt rum och vilade och lekte med datorn. Klockan 1 pm började jag mitt långa arbetspass. Mina värdföräldrar skulle ha massa folk från neighbourhood över på middag. Så mitt jobb var att hålla P&M borta från all förberedelser. Vilket var lite halvsvårt då dom inte ville vara ute i kylan och leka. Men efter några timmars in och ut ur huset lekte vi tagg en längre stund ute, sen åkte vi och hyrde två filmer. När vi kom hem var klockan redan 6pm och gästerna började droppa in, vi gick ner i källaren och tittade på film. Sen åt vi, och titta på en till film. Det var inte exakt som det låter, P&M han också med en del bråk och jag försökte också få dom att ta deras bad. När alla gäster gått och jag försökte få P&M i säng sprang dom runt och bråkade i några timmar typ. Jag fick sån otrolig huvudverk att jag knappt kunde somna.

Därför var det så jäääävla skönt att få söndagen ledig. Jag sov till typ 10.30, sen blev det en snabb frukost innan jag, Matilda och Juliana begav oss till Georgetown. I Georgetown besökte vi först Starbucks där vi drack en kaffe och pratade lite. Sen fortsatte vi till Urban Outfitters, det är typ den ända affären vi besöker, man kan vara där i timmar. Idag handlade jag även när jag var där. Normalt brukar jag vilja ha allt och så köper jag inget för att jag inte kan estämma mig. Men idag köpte jag en väska, för jag behöver verkligen en till NY-trippen, samt köpte jag en mössa, för det var så sjuuuukt kallt idag.
När vi var inne på Urban Outfitters ringde Louisa som jag träffat på Au Pair skolan, så hon kom och mötte oss där. Vi gick och tog en lunch och satt och pratade. Sen gick vi till Starbucks igen och köpte en Kaffe, det fanns dock inga lediga bord så vi vandrade runt i Georgetown, Louisa visade vart hn bodde, jag är lite avundsjuk :)
Sen begav vi oss hemmåt igen.

Nu är jag hemma igen och jag sitter och funderar om jag ska ta ett snack med mina värdföräldrar. Jag behöver nämligen prata med dom. About "The Bad Thing", hihi*

Under tiden jag suttit här har Matthew kommit ner och frågat om jag vill leka med honom typ tusen ggr. Jag är glad och nöjd att jag kunnat sagt nej för en gång skull. Jag pallar inte leka med dom på min fritid.

Jag och Juliana på Starbucks. Matilda och Juliana i Georgetown.


Dagens träning - none
Dagens måltid - kycklingsallad
Dagens höjdpunkt - ledig
Dagens köp - en väska, mössa, två latte, lunch
Dagens väder - typ minus, kallt
Dagens jobbpass - none

Kommentarer
Postat av: M

Vad är "the bad thing"? Har det hänt något dåligt?

2008-12-08 @ 11:29:52
URL: http://vante.blogg.se/
Postat av: Robin

nej inte riktigt, men den låten slumpades till rubrik.

2008-12-08 @ 15:09:50
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/
Postat av: M

Okej vad bra!

2008-12-08 @ 18:51:23
URL: http://vante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0