"Tired Young Man"

I 60 dagar har jag varit i USA nu. Det som gick så väldigt snabbt i början har nu saktats ner till normalt tempo. Om en vecka och några timmar åker vi till NY, det ska bli sååå kul. Vi bokade bussresan idag.

Dagen började med att det tog en väldans lång tid för John och Joanne att komma ner till köket, normalt sätt brukar dom komma efter någon minut. Men idag var jag till och med gå och väcka P&M innan dom var nere. Jag undrar vad dom gjorde ;)
Nää, det visade sig bara att Joanne var ledig idag vilket ingen berättat. Fick även veta på morgonkvisten att jag inte kunde använda min bil på någon timme för den skulle in på servis.
I skolan har dom något som kallas Book Fear, ett rum med massa böcker och lite annat, som man kan köpa massa saker lagom till jul. Så Joanne hade lovat att dom skulle dit inn skolan började. Så tekniskt sätt så skulle ju jag kunnat haft sovmorgon, med lite omtanke av Joanne, men icke. Jag fick vara med helt i onödan. Jag tycker det är onödigt att jag jobbar i onödan när jag redan jobbar så mycket, men men.

Sen åkte vi hem och ja tvättade lite och lekte med datorn. Sen när min bil kommit tillbaka åkte jag till Matilda och vi beställde busstickets. Efter det blev det en starbucks latte och bokläsning, innan jag åkte hem för att hjälpa Joanne rensa vattenfallet. Jag säger bara USCH!! Vi tömde lilla bassängen på vatten, eller jordliknande sörja som luktade avlopp.

Efter det mötte jag P&M vid skolbussen och vi gick upp och gjorde läxor. Sen blev det middag. Efter det åkte hela familjen till skolan igen för att kolla lite mer i bokgrejen. Det var även lite andra aktiviteter. En enorm fd. basketspelare var där, han hade spelat för Wizards och var typ 2.10 minst.

Och nu är nu.


Dagens träning - none
Dagens måltid - shrimp kebab
Dagens höjdpunkt - starbucks
Dagens köp - latte
Dagens väder - runt 8-10 grader, sol, regn på kvällen
Dagens jobbpass - 7-10, 15-21, tot. 9h


Kommentarer
Postat av: Björn

Tjenare, kan väl bara säga att jag håller med, fullkomligt onödigt att jobba i onödan.

Sjukt det där med svenskan på fotbollen iaf:)

2008-12-05 @ 05:28:27
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: julia

Åh sovmorgon, det vore inte helt fel! Fy farao vad surt det är att gå upp och sedan få veta att man hade kunnat sovit! Östkusten, ja du det vore hur kul som hellst. Jag vet att jag ska till NY med familjen över 4:th of July men dit är det långt. Vem vet om jag dyker upp tidigare, min värdmammas bror bor nämnligen i DC och jag skulle såå gärna vilja komma och se hur du har det! Du då, blir det någon resa till soliga californien? :)

2008-12-05 @ 21:17:03
URL: http://juliabloggar.blogg.se/
Postat av: Tessan

hellu broe =) tänkte att jag svarar här liksom. på mötet kom vi fram till att jag hade en eller två kurser att ta igen. det kommer bli mycket plugg men samtidigt är det verkligen något jag vill göra. har fram tills typ tisdag på mig att tänka. så nu går hjärnan på högvarv och jag väger alltid för och nackdelar mot varandra. med beroende på vilket humör jag är på när jag tänker kommer jag slltid fram till olika beslut. menmen, jag tror att det löser sig på bästa sätt. det verkar ju vara e bra skola så jag är taggad på att byta.

puss

2008-12-06 @ 01:11:07
URL: http://sundstrom.blogg.se/
Postat av: helena

ey robin!!! du måste skriva!

2008-12-11 @ 07:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0