"To The Light"

Jag kände på mig redan i förväg att det skulle bli en lite halvjobbig dag, iallafall för P&M. För det första börjar dom en timma tidigare i skolan, sen hem direkt, äta något snabbt, sen iväg på Soccer. Vi är hemma från soccer vid 7 PM och då är det middag, sen ska läxor göras och bad ska tas. Men Matthew skötte sig riktigt bra, han var go och glad för det mesta. Men Peter var på ett riktigt dåligt humör på kvällskvisten. Jag gillar  Matthew lite mer än Peter även om det är Matthew som normalt sätt är den jobbiga.

Efter lämnat  P&M i skolan åkte jag och Matilda till YMCA, vi kom dit tidigare än var vi brukar. Efter vi tränat typ 40 minuter får vi för oss att gå på Kickboxningen, så det blev extra lång träning idag.
Efter att lämnat av Matilda fick jag för mig att jag skulle läsa lite i den nya boken jag fått låna av Matilda. Så jag åkte till Starbucks och köpte mig en latte och läste ett tag. Sen åkte jag och handla. På vägen hem från att handla så spelade jag in det lilla videoklippet som finns nedan, jag vet att man typ inte ser något alls, men men..

Som sagt åkte vi nästan direkt till soccer efter att dom kommit hem från skolan. Väl där började jag prata lite med en av deras tränare, och jag berätta att jag var från Sverige och lite sånt. Sen i slutet av träningen kommer en av killarna i lagets mamma och ställer sig brevid mig. Vi hälsade och utbyte lite fraser. Sen stod vi tysta ett tag. Och då kommer tränaren som jag pratat med tidigare förbi och säger hej till mamman. Sen säger han, -Ohh you're both from Sweden. Så vi kollar lite på varandra. -Are you from Sweden? -Yes, are you? -Yes, do you talk swedish? -Yes, do you? Sen fortsatte vi med att prata svenska :)
Hon hade åkt hit som Au Pair när hon var 18 år och blivit kvar.


En bil med julpynt, jul-pimpad.
Sådär ser helt ärligt en del av bilarna ut här, julpyntad. haha :)

Dagens träning - kondition 25 min, styrka 10 min, kickboxing 55 min
Dagens måltid - sloppy Joe
Dagens höjdpunkt - starbucks
Dagens köp - protein shake, latte
Dagens väder - runt 8-10 grader, sol
Dagens jobbpass - 7-8, 15-21, tot. 7h

Kommentarer
Postat av: matilda

vi hade faktiskt en liten adventsljusstake i en av våra bilar för några år sedan, så de e inte bara i USA man julpyntar bilarna... hehe. och va tycker du om boken? andra boken e ännu bättre...

2008-12-04 @ 15:26:20
Postat av: anna

Du får inte bli kvar som hon robin!

2008-12-10 @ 10:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0