"To Young To Die"

Vill börja med att be om ursäkt för mitt förra inlägg, läste igenom det och insåg att jag intehade skrivit speciellt bra. Men själva situationen var såhär; Jag hade ca 10 minuter på mig, jag satt inne på en Subway"resturang" med massa kläder och skit, sen fanns inte å, ä och ö. Och så hade jag inte sovit speciellt mycket på en lång lång tid. Tänkte passa på att skriva att där det står att jag träffade tre av svenskarna menar jag tre av svenskarna från au pair skolan på long island. Det roliga var att ingen av dom var där tillsammans :) Det var kul att träffa er iallafall.

Jag har börjat fått över 50 unika läsare lite då och då, kul.

Tänkte börja berätta lite om New York!
Vi satte oss på bussen klockan12 på fredagen, alltså vid noon. Det var jag, Matilda och Jenny. Vi fick plats på nedre våningen i bussen vid ett bord, det tyckte jag var bra platser. Alla var redan väldigt trötta när vi började vår resa, så gissa om vi inte var trötta igår när vi kom hem. Iallafall, bussresan var tänkt att ta fyra timmar tror jag, men det tog längre på grund av all trafik som skulle ut på Manhattan. När vi väl var där var det KAOS! Shit vad mycket folk det var överallt, och jag blev typ rädd och ville hem :)
Bussen släppte av oss på Pennstation, så därifrån var det bara att hitta rätt tunnelbane linje som kunde ta oss till vårat Hostel på upper west side. Det var lite svårare än vad vi tänkt oss, men efter ett tag hittade vi, men vi råkade ta ett express tåg och inte local, så vi hamnade några blocks fel, så vi fick åka tillbaks en liten bit igen.

Hostelet var inte svårt att hitta, precis vid central park, på upper west side, mysigt område. Precis vid centralpark är det hur lyxigt som helst, portar med en privat dörrvakt överallt. Sen lite längre in i smeten blir det lite mindre lyxigt :)
Hostelet var helt okej med tanke på priset, rummen var inte sm dom vi hade i Berlin eller Paris, men helt okej som sagt, jag sov bra. Första natten var det bara vi tre i rummet och andra bodde en asiat med oss.

På lördagen började vi med att gå i Central Park, det var minusgrader så min nya införskaffade "päls-mössa" var jag tacksam för. Även om inte Matilda och Jenny gillar den, jag vet att ni är avundsjuka. Sen fortsatte vi och vandra lite. Sen tror jag vi åkte till Century 21 om jag minns rätt. Det är ett ställe med sjuuukt billiga märkeskläder. Det hänger lite ostrukturerat så man får leta mycket, men man fyndar verkligen. Älskar det stället.
På century 21 mötte vi Jennys kompis från au pair skolan, Patrik, han bor som jag redan berättat om på Long Island. Vi åkte till Macy's, sen å vi och sen tog jag och Matilda allt och begav oss tillbaks mot Hostelet medans Jenny och Patrik gick på Rangers-match, vi var liiiite avundsjuka. Sen åkte jag och Matilda till Empire state building och fotade över ett mörkt, men ändå uppplyst NY.
Väl därefter var vi lite sena till ett möte med Magnus, han som bor och jobbar på ett hostl i NY. Vi hade bestämmt att vi skulle träffa honom i ett visst gatuhörn en speciell tid men vi var lite sena så vi sprang som bara den. När vi var framme så såg vi honom inte, men vi tänkte leta efter det cafét där han också jobbar, vi visste att det hette "Madeleine". Så vi gick mitt på gatan när jag ser någon vid en telefonautomat, det var Magnus, sån tur vi hade.

Vi gick iväg på Luciafesten som jag hört om, när vi kom fram var det en kö in och massa uppklädda folk. Vi trodde det skulle vara typ lite mysigt på något litet ställe. Men det var en riktig nattklubb med hög musik och 21-års gräns och alkohol. Vi lyckades komma in iallafall och köpte oss en öl, vi hade trevligt och träffade massa folk. Samt lite dans.
Sen gick vi hem och sov.

Söndagen... Var varmare.Vi besökte century 21 igen :)
Vi besökte även Brooklyn, Wall st och time squre. Sen blev det en mycket kortare bussfärd hem. Ingen trafik och vi körde även ikapp den bussen som gick 30 minuter tidigare som Jenny fick ta. Mina trampdyner är så gott som sönder. Jag är helt slut men fy fan vilken underbar weekend vi hade.


Idag blev det en tidig morgon, men den var inte så farlig som jag förväntat mig. Både John och Joanne kom upp med glada leenden, det känns som om dom försöker fjäska för mig så jag ska stanna. Hellre det än att dom är arga och sura. Jag skjutsade iallafall iväg P&M som fortfarande inte vet att jag kommer lämna dom om en vecka. Sen åkte jag hem och sov två timmar. Sen blev det lunch och lite tvätt. Sen kom P&M hem igen, kort dag iskolan. Eftermiddagen har gått jätte snabbt och varit en av dom bättre dagarna här. Vi har lekt och gjort läxor, smat rensat vattenfallet igen. Efter middagen åkte John och Matthew till ett Cub Scout meeting och Peter och Joanne gjorde lite läxor samt spelade piano. Så med andra ord har jag fått lite tid för mig själv, precis vad jag behövde.
Fick ett jätte stort packet från Sverige idag, jag blev så glad. Det var svenskt godis och böcker och kalsonger och en tröja, och ännu mer godis, tack så mycket. Lite var från Mormor och lite var från Morfar också, TACK :D
Fick samtidigt ett lite mindre packet av Malin, Kajsa, Danne och Eva, tack så jätte mycket. Jag vet inte om ni tänkt er att jag skulle öppna det på julafton men jag tror dom måste kolla det i tullen så det var redan öppnat. Tack så jätte mycket, skit bra tidningar, dom ska jag läsa på en gång.

Just det, fick reda på en sak i fredags av min granne. Peter och Matthew är adopterade. Kul att man fått reda på det. Men det förklarar en hel del saker.

Hoppas ni orkat läsa ända hit :D

Kommentarer
Postat av: sophie

brorsan! vilket inlagg:) det later som du klarar allt hur bra som helst men du.... hur blir det nu vad tanker du gora? har du fatt na matchningar? ar sa intresserade.. hoppas allt loser sig nu, vad gor du annars? jobb i NY eller?;) jag o syrran e i ban pee nu pa internett cafet. helt slut idag du vet varmen gor en saa trott.. du e snart blondinrobin med alla dina besokare :) haha vantar med spanning pa nasta inlagg redan nu:)//puss puss

2008-12-16 @ 10:46:19
Postat av: Farsi & Morsi

Hej! Hoppas allt är bäst med dig. Vi har det bra hos oss. Huset mår bra och blir jättefint. Allt börjar bli till sin ordning här.

Vi skulle vilja se en färsk nytagen bild av dig på bloggen, typ ex med din pälsmössa på dig eller något. Kan du fixa det tror du. Många kramar från Thailand.

2008-12-16 @ 11:37:39
Postat av: Robin

Min kompis Matilda har några snna bilder på hennes kamera, ska be henne skicka så fort som möjligt.

2008-12-16 @ 17:39:36
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/
Postat av: matilda

ey, vi gillar visst mjausan, men den e ful...

2008-12-16 @ 23:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0