X-mas

Nu sitter jag i Brooklyn, har lyckats komma in på ett trådlöst nätverk. Idag har vi vandrat omkring i ett soligt NYC. Det är sååå sjukt härligt här, jag vill bara flytta hit nu på en gång. Ska publicera det jag skrev på bussresan igår som jag inte han publicera då.

Allt bara skiter sig för mig just nu. Jag fick ett samtal från cultural care för någon timme sedan. Familjen jag skulle åka till i Cape Cod har dragit sig ur programmet och bestämmt sig för att inte skaffa någon au pair. Vilket för mig betyder en biljett hem till Sverige. Så here I come Sweden! Jag är själklart besviken och lite småledsen, men nu får jag komma hem till alla. Alla som är hemma iallafall. Vet inte vad jag ska säga riktigt. Jag sitter just nu på busse på väg till NYC. Jag kommer förmodligen flyga hem på lördag eller söndag. Jag ska göra mitt yttersta att försöka få ett jobb på något hostel i NY nu när jag är där. Så förmodligen blir det en snabbvisstelse i Sverige. Annars vet jag inte vad jag gör, vi får se helt enkelt. Normalt fall är jag en person som älskar att ha sin närmsta tid planerad, men det är samtidigt att inte veta. En sån som bara lever för morgondagen. Ema och jag ska iallafall spendera nyårsafton tillsammans, det ser jag fram emot. Är du hemma i Sverige och inte har några planer får du gärna vara med ;)
Jag kommer iallafall hem till ett tomt hus vilket är lite tråkigt, men inte helt fel, så paaarty @ my house.
Ikväll blir det förhoppningsvis en julmiddag med Juliana, Magnus och Cecilia. Om jga får tag på dom vill säga. Juliana är redan i NY och jag har hennes mobilnr. så det borde lösa sig. Men man vet ju aldrig.

Och herregud vilken jävla pers att ta sig från Great Falls till D.C. men all sin jävla packning. Jag gav lite kläder till P&M, dom blev glada. Dom var så söta när jag åkte, Matthew satt på sig sin NY Giants t-shirt på direkten när han fick den och Peter hade på sig min svarta adidas tröja som typ var ner till fötterna på honom. Kändes verkligen tråkigt att lämna dom, men jag var tvungen. Jag undrar hur det känns för alla dom som är ett helt år med en familj och sen ska lämna, speciellt om dom gillar familjen också. Något jag inte kommer få uppleva nu.

Igår hade vi en trevlig julmiddag, jag, Matilda och Jenny. Vi gav varandra julklappar. Jag fick en otroligt fin tecknig av Matilda, ska försöka skana in den på datorn och publicera i bloggen, för hon är huuur duktig som helst på att måla. Jag fick också en starbucks-termos. Av Jenny fick jag överlevnadssaker, svenskt godis och lite annat, ska bli gott, ska nog ta mig min kexchoklad nu. Av mig fick dom en varsin kopia av "December 13" och en bok som dom ska fylla i och ge till mig sen ;)

Nu är jag snart hemma igen.

Vi ses.

Det var det jag skrev då.
Igår kväll tog vi en taxi in till manhattan och Noho, där försökte vi komma in på någon bar, jag som inte är över 20 kände mig som en riktig belastning. Men andra försöket kom vi in på ett mysigt ställe där dom spela livemusik, vi drack några öl och åt nötter, det blev middagen :) Sen drog vi tillbaks till lägenheten i Brooklyn och efterfesta lite med några öl. Sen somnade jag på min uppblåsbara madrass.
Imorgon blir det nog lite shopping.

puss och kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0