14 h

Nu har jag jobbat 28h på två dagar, hade de varit hemma i Sverige så hade jag sett fram emot löningen, men här är det samma lön hur mycket jag än jobbar, så de är skitsamma.. :(
Idag har de varit en mycket lång dag, P&M lediga från skolan, så de blev en heldag.. Vi gick upp vid 7, de blev lite slapp och kortspel innan vi åt frukost, vid 9 gick Miguel upp så vi spelade lite mer kort innan vi drog iväg. Vi hämtade Peter's kompis Kyle, som skulle med och bowla med oss. Kyle var en riktigt liten skitunge, gillar inte honom.. Vi bowlade tre rundor, vem vann tror ni ? Jag behöver inte svara på den..

Sen åkte vi och lämnade av Kyle igen, vi fortsatte mot en Chinaresturang som Matt gillar, de blev buffét, suuupergod.
Sen åkte vi till Rock Sport, som är ett ställe där dom har en massa klätterväggar, så vi klättrade i en timme eller två, hade lite tävlingar upp för väggen, vem vann tror ni?

Sen åkte vi hem och spelade soccer, Matt&Miguel vs. Peter&Me, precis som igår, och vilka vann precis som igår?

Hade en riktigt bradag om man tittar på mina vinster, hade jag ställt upp i presidentvalet hade jag förmodligen vunnit de med.. Och Jesper, kul att du läser min blogg :) Alltid roligt med folk som man inte har en aning om att dom följer änns blogg, man vet ju vilka vissa av läsarna är, men inte alla.. Ang Jespers fråga, presidentvalet, jag är lite besviken faktiskt. Först när jag fick reda på att jag skulle till D.C. så tänkte jag inte så mycket att de skulle vara presidentval där. Sen när man kom till Au Pair skolan och sa att man skulle till D.C. så tyckte alla de var coolt för mig, att vara mitt i centrum för valet. Man jag har typ inte märkt av valet alls, de finns lite skylltar över allt, sen visas de på vissa kanaler, jag vet inte men de kanske visar saker om valet på tv dyngnet runt, men jag har inte tid att titta på tv, och de vi kollar på är en barnkanal som visar nicke nyfiken och någon talande hund.
Just nu är valet i full gång, ska väl avgöras om någon timme, ser ut som Obama vinner, även om McCain leder ganska stort just i Virginia där jag bor. De beror på att Virginia är en av de rikaste staterna och McCain vill låta alla stater ha sin egen ekonomi medans Obama vill ha delad. Men här i North Virginia är de lite mer Obama, de är mer i södra delarna alla gillar McCain, min värd mamma och pappa har röstat på Obama idag..
De är de jag vet om valet..

Kul att några kommentera med någon fråga ;) Här kommer svar..

Postat av: Björn

Spelade coldplay uppe på sittplats efter lost?

Svar: Japp dom spelade The Scientist och den där trummisen sjunger uppe på sittplats.


 Postat av: Helena

kan du inte lägga in lite bilder på huset, mamman och pappan?


Svar: Ska göra det, lovar, men varken inne i huset eller mamman och pappan är särskilt snygga. ;)

Postat av: lillasyster

jag läser din blogg varje dag brorsan, men en fråga. vad gör deras hund på dagarna? eller visst har dom en hund? =/
saknar dig <33


Svar: Jag gillar denna fråga mest :) Hunden som heter Mickey är mestadels ute på dagarna, dom har ett electriskt staket som inte syns, och sen ett hallsband som ger en stöt om han går utanför, men han har lärt sig vart han får vara så han får nog inga stötar.. Tror jag.. Tycker lite synd om honom, men han verkar vara glad.

Postat av: groovy

Var Green Curry Chicken lika god som den vi åt hos lampan? Det är min fråga. :D
Sen har jag en till. Använder du ditt svenska nummer fortfarande, har du inget nytt?
Puss och kram, skumbanan!


Svar: Den var inte lika god som hos Lampan, men jävligt spicy :P Och jag har mitt svenska nummer fortfarande, men använder inte det, eller mobilen är på hela tiden för jag måste ha en mobil med kamera och alarm. Sen har jag en amerikansk, en riktigt ful och gammalmobil, ingen mottagning i mitt hus och batterit dör efter en halv dag. :)


Dagens träning - klättring
Dagens måltid - china buffét
Dagens höjdpunkt - klättring
Dagens köp - allt köpt på P&M's creditcard ;)
Dagens jobbpass - 7-21 tot. 14h

Peter in action  Matthew in action.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Ofta du vann alla gånger! :P Jag tror att ungarna slog dig i alla grenar.

2008-11-05 @ 13:00:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0