A Foggy Day

Vid middagsbordet. Joanne säger: - Ohh Robin, bara så du vet så kommer det här bli en busy vecka. Du ska bland annat köra grandma till någon lunch grej i någon kyrka, och sen köra henne en annan dag till thanksgiving lunch i P&M skola. Båda luncherna är på min "fritid". Igår fick jag reda på att jag ska jobba kommande lördag också, mellan 13 och läggdags.. Jag jobbar mer än vad man får enligt lagen, jag vet inte hur man ska säga till dom. Jag passade på att tillägga att jag har Au Pair möte på onsdag, - Nej det går inte, säger Joanne på engång, vi ska på en föreläsning på onsdag kväll. Jag kan tänka mig att det såg ut som om jag sålt smöret och tappat pengarna. Vilket jag tror alla såg men uppfattade fel för Joanne sa, - Men det är lugnt, vi säger bara till Diane (LCC) att du jobbar, hon kommer förstå.
Men det kanske är så att jagsåg fram emot au pair mötet lite granna, eftersom jag skulle jobba så gått som alla andra timmar denna vecka har att erbjuda. Att få komma bort lite, träffa au pairer, men nej. Jag kanske får gå på mötet i december, kanske ?

Igår ville jag typ bara åka härifrån så fort jag kunde, bara byta familj med en gång, jag trivdes inte. Allt kändes bara piss, dom bara klagade på saker hela tiden, och jag kunde väl känna att jag inte lyckats så hundra procentigt bra som jag önskat. Men det mesta dom klagade på var inte änns mitt fel. Allt fortsatte i morse, då kollade dom igenom en läxa som Matt skulle lämna in samma dag och som jag och han gjort. Den var skitsvår med massa gramatik och skit, så vi gjorde så gott vi kunde när vi gjorde det, och jag kommer ihåg att jag sagt till John att han borde kolla igenom det vi gjort för jag trodde inte allt blivit rätt då jag inte är den bästa att göra gramatikläxor på engelska med.
Iallfall, imorse fick jag en utskällning av Joanne för att jag inte "sagt" till att jag inte var helt hundra på att allt var rätt, så jag berättade att jag sagt det till John, och då mumlade hon lite för sig själv, - John borde ha fixat detta och blabla.. Några sekunder senare kommer John och klagar på samma sak, varför hade jag inte sagt till någon av dom att rätta. Då var jag så sur så jag svara inte.
Jag har kommit på att barnen är inte det som är värst i denna familjen.

Vi kom iväg till skolan i extra lagom tid då vi hade vår lilla insident förra fredagen. Sen fortsatte jag mot Matilda och sen Y. Vi tränade som vanligt, de är kul att komma ifrån huset och alla.

Eftersom det var en kort dag idag så blev det nästan på direkten ner och möta Peter som kom med skolbussen, Matthew blev upphämtad av John, dom skulle till tandläkaren. Så jag och Peter lekte en massa, sen gjorde vi hans läxor, som idag bara bestod av matte, han brukar ha hur mycket som helst annars. Sen kom Matt så då lekte vi ännu mer, det blir en jäkla massa konditionsträning på måndagar.
Vi hade i llafall kul, alla skötte sig. Vi fortsatte hem och övade på instrumenten, lyckades få dom att träna länge med mina små knep. Sen spelade vi monopol, ett Trans Formers monopol :)
Vi spelade till middagen, sen åkte John och Peter iväg på Cub Scout, jag och Matt pluggade lite Jamestown, lärde mig en hel del. Jag visste inte att Pocahontas funnits på riktigt.

Och nu är det kvällen :)
Och just nu trivs jag i familjen, jag känner att jag gjort ett bra jobb idag, och vi har haft kul.

Dagens träning - löpning 30 min, styrka 40 min
Dagens måltid - någon slags fisk
Dagens höjdpunkt - at allt känns helt okej nu.
Dagens köp - proteinshake
Dagens jobbpass - 7-9, 13.30-21.00. tot. 9.5h

1 US-dollar = 8,00608462 svenska kronor



Kommentarer
Postat av: Björn

Tjeanre, verkar som att du har dina tuffa tider du med....Känns allt bra eller?

Hoppas det är bra iaf



2008-11-18 @ 04:35:25
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: Sussi

Det verkar ju inte stå riktigt till i deras huvuden! :/ Tycker du borde skälla lite på dem!

2008-11-18 @ 20:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0