Alexandria



Hej alla nära och kära, idag har jag varit inne i D.C igen, de var super mysigt.

Dagen började med total förvirring, vad är klockan ? De var nämligen dax för ändring till vintertid, vi är ju en vecka efter här i US. Jag har ju två mobiler här, och den ena visade ett klockslag och den andra ett annat, så någon av klockorna hade ändrat sig själv. Och jag som var väldigt trött hade glömt bort om man ställer framåt eller bakåt, så de var total förvirring som sagt. Men de löste sig till slut, kom fram till att man fick ju sova en extra timme, så skönt.
Familjen var i kyrkan som vanligt på söndagar, kommer inte hem förns 12, så jag sov länge och gick sedan upp och åt frukost, Miguel som också bor här nu sov på övervåningen. Han var också på Halloween party igår, men inte samma, så han var nog lite trött han med.
När familjen kom hem så berätta dom att dom eventuellt skulle till en stor farm i närheten som ha massa olika aktiviteter, jag fick följa med om jag ville, men jag tacka nej och valde att följa med Juliana och Matilda in till D.C istället. Så vi tog tunnelbanan till Alexandria som är en del av D.C. De är en gammal del och de är hur vacker som helst, vi gick och fotade lite och sen satt vi oss på en italiensk resturang och åt.
Sedan fortsatte vi till Georgetown, lika fint som vanligt.

AlexandriaMatilda and Juliana
AlexandriaMatilda i den kända trappan från Exorcisten i Georgetown.


Nu är jag hemma igen nere i mitt rum i källaren, sitter och funderar om jag ska göra det liter mer personligt, efter att ha sett Matildas rum blev jag lite sugen. Är sugen på att slänga ut dom två fula tavlorna på flygplan, den gammla stenålders datorn som tar upp halva rummet. Och istället sätta upp lite bilder och mysa till det lite. Måste förvi IKEA och köpa fina lakan också, kanske hittar dom jag hade i Sverige, vore lite roligt. Måste även dit för att köpa Delicato chokladbollar. ;P

Måndag och Tisdag är P&M lediga från skolan, så vi ska förmodligen in till D.C. imorgon, vet inte vad vi ska göra där, men får väl reda på de snart. Ser inte fram emot att ha dom två hela dagar, hoppas jag får ledigt på kvällen så jag kan besöka Y. Tur att de är långt kvar till sommarlovet, ser inte fram emot dom heldagarna.

Just det, vi besökte en skit mysig julaffär i Alexandria, fick värsta julkänslan, sen blev det mörkt så tidigt, har aldrig riktigt sett fram emot julen, men nu gör jag det.

Dagens träning - Massa vandring
Dagens måltid - Meatballs
Dagens höjdpunkt - En P&M fri dag
Dagens köp - 1-dagsbiljett till metron, en latte på Starbucks
Dagens jobbpass - none :D

1 US-dollar = 7,67548068 svenska kronor


Rob In DC




Kommentarer
Postat av: jadu, kan du gissa?

jag vill osckså ta så sjukt bra bilder... du e grym ju...

2008-11-03 @ 03:47:01
Postat av: Jesper Eilertsson

Hej Robin.... roligt att läsa om dig i DC.... kollar bloggen varje dag :D.... En fråga..... hur är det med Presidentvalet och så??????

2008-11-04 @ 02:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0