Champagne Supernova

Onsdag idag då, för dom flesta som läser detta kommer det vara torsdag men det skiter jag i. Dagen har faktiskt vart bra, och den har fått mig att ändra inställning lite. Nu ser jag mig kunna bo här i ett år, även om ett år är riktigt långt. Jag tror det är för det beröm jag fått för mitt arbete. Jag kände redan igår att det gått riktigt bra, jag börjar faktiskt lära mig knepen med barnuppfostring :) När jag gick ner för att möta P&M vid skolbussen mötte jag Joanne som kom hem tidigare idag, hon berömde mig för att jag lyckats spela ett spel med P&M igår kväll i en hel timme utan bråk. Jag blev glad, att dom faktiskt ser att jag lyckats.

Dagen var inte så värst bra egentligen, fick ödsla all min tid på att köra runt grandma, eller mycket av min tid. Den tid jag fick över gick åt ett prison break avsnitt och lite sömn. Det fortsatte med att Matt fick en riktig humörsvängning, en sån som jag bara sett honom få. Jag tror det helt ärligt är pga Joanne, hon gör allt så krångligt. Han får aldrig sånna humörsvängningar med mig. Efter middagen var alla på bra humör igen, och vi fick mycket gjort. Vid klockan 19 åkte Joanne, John och grandma på deras föreläsning, jag kan inte minnas om jag berätta vad det är för föreläsning, det är tydligen någon känd kille som berättar hur man uppfostrar monster till barn.
Eftersom vi gjort läxor flitigt fick vi en hel timma att spela monopol som just nu är det vi gör. Dom har typ 2-4 dagars perioder där dom har en viss grej vi leker, monopolperioden gillar jag. Allt jag gör är att ligga på en matta och slå en tärning lite då och då, och det blir sällan bråk.
Jag fick dom i sängs i en mycket godkänd tid. Kände mig stolt, och fick lite beröm när päronen kom hem.

Dagens träning - none
Dagens måltid - donken, pasta
Dagens höjdpunkt - fick beröm
Dagens köp - lunch
Dagens väder - runt 5 grader, soligt
Dagens jobbpass - 7-9, 15-22.00. tot. 9 h

1 US-dollar = 8,16980115 svenska kronor

Restid:394 dagar(Resan har pågått i 45 dagar)



Kommentarer
Postat av: helena

jag saknar dig robin!!

2008-11-20 @ 15:06:49
Postat av: the big sis

tjenare brorsan.. vet du jag e hemma hos mamma o pappa o lillskiten nu, allt DITT godis e slut, jag fick en paff... jag har bara hjälpt till att äta lite.. fan 5 kg godis, då kan ni tänka er hur vi ser ut, 5 kg delat på 4 pers. haha.vet du jag lovar att jag ska se till att fixa nytt godis till dig det kommer snart.nu kom morfar oxå, mamma håller på att göra våfflor till oss, becca o lillskiten är uppe på rummet o sitter framför datan bara, idag har det vart hyfsat fint väder, det har börjat snöat lite här nu oxå, såg du sången jag o mamma skrev till dig? puss o puss alla hälsar!

2008-11-20 @ 18:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0