"From Now On"

Denna långa helgen börjar lida mot sitt slut, endast söndagen kvar. Jag bestämde mig för att jag måste få vara lite ledig. Så jag tackade nej till att följa med familjen till Great Falls Park, River Ben Coutryclub samt bio. Det skulle säkert vart jätte roligt men jag var bara tvungen att komma bort lite. Hade jobbat 12 dagar i sträck, var av dom senaste var det spendera 24h med familjen kändes det som.
Så jag tog mig istället till YMCA och ett träningspass, sen fortsatte jag till ett Starbuck's, mitt fovorit-Starbuck's. Satt där och läste i en jättedålig bok och drack en latte. Jag hatar hur dom uttalar "latte" här, det är så svårt. typ "laaatej" eller något. Sen for jag hemåt och klippte och klistra i min blogg som ni kanske ser. Jag råkade nämligen byta design till en sån där tråkig grundmodell. Och jag hade glömt spara min andra på datorn så den försvann. Men nu är det en helt ny, som även är sparad på datorn.

Eftersom Peder S åker tillbaks till CA imorgon bitti blev det en avskeds middag. Första gången jag åt avokado sen jag kom hit. Åt avokado dagligen i Sverige, saknar det. Det har varit lite jobbigt med alla Au Pairer som kommit och gått. Joanne sa det själv, ingen av deras förra au parier har mött varandra. Jag har redan träffat två. Man känner sig lite bortglömd. Men det är klart att dom har mer att prata om och P&M vet ju att jag kommer vara här varje dag i ett år, så det är klart att dom vill vara med Peder S just nu.
Jag kan dock inte se mig själv åka och hälsa på denna familjen senare i mitt liv. Jag kommer nog sakna P&M när jag åker lite, men inte föräldrarna, dom är så otrligt olika mig.

Snart har jag vart här i två månader och det känns helt ärligt som om jag blivit sämre på engelska. Det är ganska frustrerande. Kom på det idag när jag skulle säga en sak till Joanne, jag kunde knappt formulera en enkel fråga. Det kanske beror på alla nya ord man hör, min hjärna är överarbetad . Den tar in för mycket information, så när jag ska ge min information fungerar den inte. Jag vet inte, måste vara något sånt. Får jobba på det. Jag kommer inte hem förns jag kan engelska.

Grattis igen till Christoffer som även tagit körkort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0