Happy Thanksgiving

Vi borde verkligen införskaffa Thankgiving i Sverige, det är så mysigt. Fast kanske med sina vänner, man sammlas alla man känner och äter kalkon och tittar på paraden och lite fotball. Det var så coolt att se den där paraden. Och sen lite fotball. Solen sken hela dagen, kunde ha t-shirt på mig utan att frysa. Thanksgiving och Halloween har verkligen levt upp till deras reputatios.

Min dag började vid 9.30 då jag steg upp och åt lite svenska pannkakor. Sen blev det lite lek och tv-tittande innan den stora buffén här hemma med kalkon och cranberrysås och allt vad det var. Det blev en lång lunch med lite uppträdande av P&M och deras instrument. Och ja... glömde nästan, jag fick dricka vin. :) Min familj har aldrig bjudit mig på någon öl eller ett glas vin men idag fick jag minsann.

Sen fortsatte dagen med lek och annat. Helt okej.

Om ca två timmar, klockan 22 ska jag, Matilda och Jenny åka till ett Outlet som har rea. Det är enorma reor dagen efter Thanksgiving, och den vi ska till börjar vid midnatt. Det ska tydligen vara massa faolk där, och då menar jag massa. Matildas värdmamma hade sagt att det skulle vara massa folk där och min värdmamma bara skrattade när jag sa att jag skulle dit. Men det måste ju ses. Och någonting kan man säkert få tag på. Tänk ett outlet med massa grymma märkeskläder, som normalt är billigt, och nuännu billigare, vi pratar typ 50-75 % av outlet priset. Tror jag iallafall.

Imorgon blir det nog ingen hockeymatch :(

bye :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0