Obama


ja, så Obama vann valet som alla kanske redan vet ;)

Nu har jag varit borta från Sverige i exakt en månad, thats sooooo weard. Känns som jag vet inte vad, typ på ett sätt en vecka och på ett annat sätt... en månad ;) Man har gjort så sjuuukt mycket på den här tiden så man har inte hunnit tänka så mycket, jag har varit här över en tredjedel av den tiden jag spenderade i Thailand i år, vilket var en lååång tid på något sätt.. Pratade med Miguel och min hostmam idag, dom tyckte båda att tiden för Miguel hade gått supersnabbt, och båda höll med varandra om att de första halvårt gick saktast sen har tiden bara flyget iväg på slutet. Så om nu detta är tiden när de går sakta, hur går den snabba tiden? Kommer jag hinna lära mig engelska? :S

Jag har just nu lite svårt att bestämma mig, har fått en förfrågan om jag vill med till Chicago i slutet av november, alltså, slutet av thanksgiving. De är en Au Pair som heter Julia(spanskt uttal) som ska åka, och hon har ingen att åka med. Julia är jätterolig så de skulle vara skoj. Hon är ju även 23 år då, vilket betyder festande med alkohol :)
Men jag har inte bestämmt mig än då jag ska till NY precis innan jul. Har inte frågat mina hostparents än heller, så jag kanske inte änns kan. Men Chicago ska tydligen vara en fin stad.

Vad mer har hänt här idag?
Sista kvällen för Miguel, han åker imorgon, så vi har haften avskedsmiddag och lite presentutdelning. Lite utlämnad kände man sig, men dom har så mycket minnen tillsammans, kommer nog vara likadant för mig om ett år, who knows?
Lite roligt är det dock då Matthew flera gånger sagt Robinski (som är mitt nickname) till Miguel, känner mig lite bättre för en stund då, även Joanne sa fel idag. Man tycker ju att de borde vara åt andra hållet..

Idag har de varit en underbar dag, efter två heldagar kändes det som ett fyratimmars pass på Sodexho :) Jag jobbade som vanligt 7-9, sen blev det ett kickboxningspass med Matilda på Y, de var riktigt roligt, och jobbigt. Sen åkte jag hem och tvättade lite kläder, tittade på Desperate Houswives som btw, fortfarande håller måttet trots att de är inne på säsong fyra. Efter det somnade jag till i någon sekund. Eftersom de var Miguels sista dag så slapp P&M sin soccer idag, så vi spelade lite soccer hemma, sen gjorde vi ordning middagen, slappy Joe's, som är köttfärs i ett hamburgebröd. Sen blev de lite kortspel och sånt och nu är det dags för sängen.


Dagens träning - kickboxning 1 h
Dagens måltid - lunch, havregrynsgröt, äpple och en frukt smoothie
Dagens höjdpunkt - lite fritid för en gångs skull ;)
Dagens köp - proteinshake
Dagens jobbpass - 7-9, 16-21. tot. 7h

1 US-dollar = 7,77091347 svenska kronor



Kommentarer
Postat av: Zandra

hej jag ska åka som au pair till washington d.c snart, åker på måndag till n.y på orientaion. sen den 13 november till d.c. Jag undrar var i d.c bor du? finns det många gym och vad kostar det`?

2008-11-06 @ 14:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0