Parenting Never Ends


Oops I did it again, slumpade min rubrik idag som vanligt, hamnade iallafall på Hello Saferide, som är grymt bra btw. sen kom jag på låten "Parenting Never Ends", passar in bra eller vaddå? Eller de vet ni ju inte riktigt efter som ni inte läst klart det jag har att skriva. För er som inte är så bra på engelska, jag är själv en utav dom så jag ville inte låta snoffsig, men iallafall "Parenting Never Ends" betyder "barnuppfostran/föräldraskap slutar aldrig", typ..
Därför tänkte jag skriva en liten dikt jag kom på idag, nej skoja bara.. Jag brukar ofta känna att jag har ett otroligt ansvar för att uppfostra och leka med P&M när vi är med någon av/eller med både John och Joanne, jag känner att dom måste vara helt slut efter jobbet så jag måste leka och göra läxor hela kvällen så dom kan vila. Och det känns även som dom förväntar sig det, men igentligen så borde det vara som så att jag borde låta dom vara "föräldrar" när dom väl är hemma. Nu är det iofs att P&M behöver minst två vuxna människor som kollar till dom eller hjälper dom hela tiden, jag börjar inse hur otrolig "inte självständiga" dom är, dom är så bortskämda. Egentligen skulle det inte behövas någon au pair, jag borde inte behöva jobb så mycket som jag gör iallfall, för när pappa John är hemma så är det ju någon i närheten om typ en olycka händer, P&M borde inte behöva ha någon som kollar till dom var 20 sekund, dom går i 4an och 5an. När jag gick i 3an gick man hem själv från skolan och var hemma tills någon kom, man var ofta själv, jag var ute och cyklade omkring med mina vänner långt hemifrån när jga gick i 4an och 5an..
Jag gled lite in på fel spår, men de jag ville säga är att föräldrarskap är en livstil, medans jag har au pairandet som ett jobb, det känns lite sm jag är en av föräldrana, att det inte är ett jobb jag har. Jag har inga speciella tider jag jobbar jag bara förväntas vara där typ hela tiden. Men men, sånt är livet.

Jag kände lite att jag var tvungen att skriva om det här ämnet då rubriken slumpades, ville inte låta negativ ;P Jag trivs ganska bra ändå, tror jag iallafall, det känns inte som jag vill byta familj, vilket många andra gör, så jag kan inte ha det så jobbigt. Typ dom flesta som åkte samma datum som mig byter familj, eller många iallfall, har hört att typ varannan au pair byter familj, jag trodde inte det var så vanligt.

Min dag har varit som alla andra, börjar bli lite smått jobbigt att skriva samma saker varje dag, jobba, träna, jobba, sova.
Idag blev det ju som sagt lite extra arbete då Joanne var ledig och ville ha hjälp med att städa huset, lite jobbigt att man inte fick så mycket fritid, men jag kände att de behövdes dammsugas och städas lite överallt, lite äckligt på vissa ställen, dom är så slarrviga. A just det, vi bokade hostel i NY idag, se inlägget nedanför.

Nä nu orkar jag inte slösa mer tid på denna blogg, läsarsiffrorna går ju ändå inte upp. Men jag måste säga att den blev lite småfin med löven. Har redan en juldesign färdig, men den blev inte lika bra så jag måste jobba på den.

Dagens träning - styrka 40 min, simmning 30 min
Dagens måltid - Fajitas
Dagens höjdpunkt - none
Dagens köp - protein shake och en snickers
Dagens jobbpass - 7-9, 13.30-21.30. tot. 10h

Kommentarer
Postat av: Björn

Låt säga att jag känner igen det här med att faktiskt vara en förälder och inte ha något jobb...

2008-11-12 @ 05:03:23
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: Anonym

men du kan väl skriva för oss andra som faktiskt följer din blogg? duh :/ vi vill veta ALLT

2008-11-12 @ 10:58:53
Postat av: Robin

Jag gillar inte anonyma människor! ;)

2008-11-12 @ 14:40:26
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/
Postat av: mikkaelo

Kika gärna in i bloggen, har just nu en tävling :D Puss!

2008-11-12 @ 14:42:32
URL: http://mikkaelo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart du gör. Man känner sig väldigt speciell :P

2008-11-15 @ 00:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0