Paycheck


Ohhhh my god! Gjorde min nya teknik med att hitta en bra rubrik, den när jag bara slumpar i min musikmapp. Pilen kommer på Placebo denna gång, sa jag dubbelklickar mig in till Placebo, där finns nio olika mappar, kommer till albumet "Placebo - 10th Anniversary Collectors Edition", och sedan hamnar jag på låten "Paycheck". Och passar inte det bra när det är fredag, vilket betyder paycheck, löning. Ibland händer sånna övernaturliga grejer mig. Som t.ex. hur många gånger har jag inte kollat på klockan och den är antingen 11:11 eller 22:22, och jag tänker "Nu tänker någon på mig, jag kommer säkert få ett sms snart" inom någon minut kommer ett sms. Jag LOVAR, de har hänt minst tre gånger. :)

Annars är det bra med mig. Förstår inte riktigt att jag har varit borta så länge, man blir så konstig när man tänker på det.Typ som när min syster Sophie sitter och tänker på rymden och hur människor kan åka till månen. De är så jag känner när jag tänker på min tid här, de känns som de var superlänge sen jag hade min första helg här och vi var och red på hästar, men de känns inte som det var så länge sedan jag var hemma.. Ahh jag vet inte, blir som sagt lite knäpp av att tänka..

Jag fortsätter med min dag.. ..Planerna var att lämna P&M i skolan och sedan hämta Matilda och åka till Y och köra ett pass, men ca en halvtimma innan vi ska åka säger Joanne, -har John sagt att du måste hjälpa honom idag? Jag ba, -öhh va??
John har lyckats fått punka på sin Lexus så jag var tvungen att hjälpa honom byta däck, sedan åka efter honom med min bil till en verkstad och försöka få det fixat, men väl där hade dom inga sånna däck, så jag åkte efter honom till ett Lexus köpställe i Chantilly, långt härifrån, väl där fick vi vänta i en och en halvtimme tills dom fixat bilen. Sen åkte vi hem, jag efter honom i min bil. Om ni undrar vad min funktion i det hela var, för de undrade nämligen jag. Jag skulle åka efter honom för att i fall att han skulle behöva lämna in bilen en längre stund så skulle vi åka hem emellan. I detta fallet fyllde jag ingen funktion, så hela  förmiddagen var bara en massa onödigt körande efter John, de positiva var att på de här Lexus stället hade dom olika väntrum, ett tv/fika rum och då menar jag inte ett vanligt fikarum, de var grymt lyxigt, med allt gratis för sina kunder, olika sorters donuts, frukter, kaffe, läsk och mycket mer.. Sen hade dom ett sportrum där dom visade massa matcher på olika tv. Sen ett datarum med massa datorer.

Pappa John när han byter däck :D
John sitter i skräddarställning när han byter däck, :)
 De såg så roligt ut att jag var tvungen att ta en bild.


Jag som var mest sur för att jag inte han träna lyckades ändå klämma in ett pass, de var verkligen in hämta träningskläder, ut och in i bilen, köra som en galning till Y, sen träna som en galning, sen hem igen och möta P&M vid skolbussen.. Sen hade vi en mysig kväll, med besök från California, ant Sue var här och hälsade på, eller hon är här.. Vi tittade på filmer från familjens resa till Sverige, de var jättekul, man fick lite Sverigekänsla.. Jag pratade även med Mamma och Pappa idag, de var kul, dom lovade att skicka godis, för Matt har tjatat om lösviktsgodis sen jag kom, och de är bra att ha som hot. Gör du inte som jag säger blir det inge godis..

Imorgon blir det utgång förhoppningsvis, Julianas B-day. Hoppas hon har alkohol på kalaset så man kan förkröka lite iallafall.. De blir nog roligt vilket som. Efter en riktigt tuff vecka så tycker jag att de ska bli skönt med lite nöje med kompisar. Jag har faktiskt jobbat hårt, mer än vad man får..


Dagens träning - styrka 30min, simnig 20 min
Dagens måltid - turkey, sweet potato
Dagens höjdpunkt - Just nu ;)
Dagens köp - none
Dagens jobbpass - 7-13, 15-21.30. tot. 12.5h

1 US-dollar = 7,89571342 svenska kronor




Matt's favvo sång, den är ganska bra.


Kommentarer
Postat av: Susilago

Hej Robin!

Susann här från aupairskolan.

Du verkar ha det både bra och jobbigt! Men hoppas det bättre överväger.



Trivs du bra i DC?

2008-11-08 @ 06:04:31
URL: http://www.aprilsaga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0