"Sleeping Single"

Idag har jag fattat ett mycket svårt beslut. Idag har jag bestämt att ändra mitt liv drastiskt och enormt. Jag borde egntligen gjort det här för länge sedan, då jag brytigt mot lagen. Jag vill inte åka fast, vilket jag kan. Jag tror också att min värdfamilj skulle bli jättearga om dom visste. Från och med denna dag ska jag inte ladda hem något olagligt. Vilket i princip betyder att jag inte kommer fortsätta att titta på Prison Break, Desperate Housewives, Gossip Girl, 90210, Weeds, Kyle XY och några andra serier. Eftersom jag befinner mig i USA så skulle jag teknskt sätt kunna titta på serierna när dom går på tv:n, men det är omöjligt att följa en serie som går på en bestämd tid. Och eftersom denna familj delvis lever kvar på stenåldern kan jag inte häller spela in och grejsa eller vad fan man gör nu för tiden, jag är lite efter med tv-apparater och boxar och allt vad det heter. Min dator har ju varit min bästa vän dom senaste åren.
Det trådlös nätverket jag använder mig av är ju faktiskt inte mtt så jag ska sluta. Jag vill inte använda alla mina ihopsparade pengar på böter. Så jag får nog börja läsa eller något sånt tråkigt.

Aja, har ju säsong 2,3 och 4 av Vänner på datorn jag kan kolla på i värsta fall. Man tröttnar aldrig på Vänner :)

På något underligt sätt hamnade jag mitt i läggningsprocessen även fast både John och Joanne var hemma. John hade ju haft en jobbig dag så han tog några glas vin och somnade vid 19 typ. Eftersom Peter S kommit var det lite hej o hå med att gå och lägga sig. Sen var jag tvungen att låsa upp liggmadrasser till både P&M.
Annars var dagen sig lik dom andra, istället för att hämta upp Matilda åte jag och Peter S och tränade på Y. Han är schysst. Sen blev det lek och läxor middag. Samma sak.
Gick in på en au pair sida idag. Det är ingen organisation. Man hittar en familj någonstan och åker privat. Lite sugen att åka 6 månader till något annat land efter mitt år här. Helst England eller Australien. Det skulle vara skoj. Men man vet ju inte hur man känner efter ett år.

Dagens träning - kondition 30 min, styrka 30 min
Dagens måltid - kött
Dagens höjdpunkt - none
Dagens köp - none
Dagens väder - runt 8-10 grader, molnigt
Dagens jobbpass - 7-9, 16-22, tot. 8h

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejhej, ser att du ar sugen att aka till australien som aupair. Jag med, men jag insag att det var for dyrt for stunden och nu sitter jag i usa ist :P men att latt sugen pa att aka som aupair till australien nar jag ar klar har!

2008-11-26 @ 18:08:13
URL: http://johannagrenholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0