The Giraffe

En fredags kväll som denna ska jag spendera i mitt rum i källaren, ska kolla på lite vänneravsnitt och äta chokladbollar tills jag somnar. Känner inte alls för att göra något, skulle egntligen till Tysons och kolla på bio med några sydafrikaner, den nya bondrullen, men nej, jag vill sörja lite :)
Imorgon kväll ska jag jobba också, kul att man får reda på det kvällen innan, för jag skulle ju faktiskt kunna ha planer, typ gå ut i D.C. eller något annat roligt. Sen efter jag fick reda på det så tänkte jag kolla vilket datum vi skulle ha hela grannskapet över på middag, för jag var lite osäker om det var lördagen 6 deceber eller 20, tur var det att det var den 6e, för jag passade även på att säga att jag ska på Oasis den 20 december. Då fick jag en utskällning, jag måste säga till innan jag bokar, runt jul kommer det ju vara mycket och då kanske mamma joanne och pappa john vill gå ut och äta.. Jag jobbar ju bara mellan 7-10 h Mån-Fre så varför inte jobba varje jävla lördag kväll också :D

Dagen har inte varit rolig, började med att vi kom till skolan försent, orsaken enligt mig var att Peter var borta i ca 5 minuter när vi skulle göra oss redo, och huset som är ganska stort tar en evighet att leta igenom, och det går inte att skrika väldigt högt, -PETER!! För dom här pojkarna förstår inte att dom ska komma då.. När jag väl hitta honom så sa han att vi måste vänta på pappa. Sen kom John och dom började rätta matteläxan, minuterna gick. Vi kom iväg till slut, inte så jättesent, men det var regnigt, och när det regnar så är trafiken mycket värre av någon anledning, typ för att amerikaner inte vet hur man kör bil. Iallafall, vi måste ta oss förbi ett trafikljus där man oftast får stå i fem minuter och vänta, idag stod vi där 15 minuter, sen kom vi till skolan en minut försent. Och vilket jävla liv det blev, pappa john var även med och lämna P&M i skolan för jag skulle köra honom till posten efter så han kunde posta ett brev. Så han om någon såg hur trafiken var. Hela förmiddagen fick jag höra att jag måste se till så dom kommer till skolan, det är mitt ansvar, bla bla bla.. Både från John och Joanne, jag pallade inte lyssna till slut så jag stod bara och nicka och sa yes, yes.. I'm sorry...
Det kan även vart så att pappa John sa att jag inte kommer få använda bilen på min fritid om jag inte ser till att dom kommer i tid, jag vet inte säkert, för jag stod som sagt och nicka för han predikade i en evighet och helt plötsligt hör jag orden, -bla bla...loose you driving...någonting.. Men jag är inte säker.. Om det är så, så är det tack och hej för mig. Det känns som dom har en au pair så dom kan skylla allt på den.

Så idag blev det ingen träning eller något annat för den delen, jag tvättade lite och sov och tittade på Californiacation, jag var lite deprimerad men inte så farligt, jag längtade inte hem iallafall :)
Sen kom P&M hem och allt var super helt plötsligt, dom lyssnade på mig och gjorde vad jag sa, det händer inte alltid. Jag frågade vad som hände när dom kom försent, men inget hade hänt, ingen märkte att dom smög in hela en minut försent, så det var skönt. Sen lekte vi massa tills det blev mörkt, blir mörkt så tidigt nu, typ 17.30 är det mörkt. Sen kom Joanne hem och alla var på bra humör helt plötsligt och vi hade en trevlig middag och en trevlig kväll, så nu är allt bra igen. Jag önskar det bara kunde stanna på en nivå hela tiden, antingen bra hela tiden så man kan känna jippi vilken ra familj, eller dåligt så man har en anledning att byta familj.

Men allt är bra nu iallafall, så mamma du behöver inte ringa eller oroa dig ;)

"The Giraffe" - Honey Is Cool - slumpades fram idag, passar väldigt bra då jag har varit en giraff i ett spel dom har.

Men det blir som sagt en myskväll med mig själv, Phoebe, Ross, Joey, Chandler, Monica och Rachel. Doms står btw. i ordning efter hur roliga jag tycker dom är.

Dagens träning - none
Dagens måltid - köttbullar och potatismos, med lingonsås. igen :)
Dagens höjdpunkt - myskväll
Dagens köp - none
Dagens jobbpass - 7-11, 15-21.00. tot. 10h



Kommentarer
Postat av: Susanne

Dem verkar ju lite konstiga dem där föräldrarna! Då är det ju inte så konstigt heller att barnen är som dem är! Kämpa på Robin! Kram från faster

2008-11-15 @ 06:33:15
Postat av: Björn

Det där glassiga au pair livet man hoppats på känns långt borta ibland

2008-11-15 @ 07:40:11
URL: http://botteinamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0