What Else Is There ?

Igår - finns inga ord.
Idag - maybe there is a god.

Min dag har varit bra med andra ord, en av dom bästa kanske. Peter hade en field trip till Philadelphia med klassen, så han och pappa john åkte innan vi andragått upp. Sen åkte mamma Joanne, så det var bara jag och Matthew. Grandma låg uppe och sov, lycko. Matthew är mycket skönare att ha att göra med när det inte är så många människor runt omkring honom. Vi åt och titta lite på tv, sen åkte vi till skolan, alltgick smidigt och utan bråk och tjaffs.
Jag fortsatte direkt mot Matilda, annorlunda med denna dag var att istället för att vi svängde höger på route 7 mot Leesburg, åkte vi vänster och mot Vienna där vi hämtade upp Jenny. Sen fortsatte vi ännu mer söder ut, vi åkte kanske i 50 minuter, sen såg vi det, den stora blå byggnaden, IKEA! SVERIGE! HOME!

Vi tog ett varv på IKEA, sen åt vi, svenska köttbullar, sen tog vi ett till varv på IKEA innan vi gick in i den svenska lilla butiken där dom har massa svenska saker, godis, knäckebröd, pepparkakor, sill, kaviar och mycket mer.. De blev en hel del där, handladeför 50 dollar någonting till familjen, sen för 20 någonting till mig..
Sen åkte vi till ett outlet precis brevid, vi hade inte så mycket tid så vi gick direk till Quicksilver, jag handlade en skjorta, en tröja och en keps, de var sååå billigt.. Sen såg jag en Hollister butik på andra sidan, så vi skuttade dit, köpte en tröja. Sen var vi tvungna att åka hem igen, och de var nog bra.. Jag tror jag betalde 70 dollar totalt för kläderna, vilket är ungefär 550 kr, typ ?

Hollister tröja - 20 dollarQuicksilver skjorta - 20 dollar
Quicksilver tröja - 20 dollarQuicksilver keps - 10 dollar


Sen mötte jag Matt vid skolbussen, vi lekte lite, sen gjorde vi läxor, grandma gjorde middag. När Matt fick reda på vad jag köpt var det väldigt lätt att få honom att göra det man ville utan tjaffs. Man säger bara, - There'll be NO swedish candy if you don't... Och en sekund senare gör han det. Så han fick en giffel som belöning.

Så dagen har varit bra, både med mina kära vänner ;) och med min ibland helt okeja familj. En dålig sak, det har typ regnat hela dagen, men det var lite mysigt. Lyssnade på julmusik från IKEA, Jenny gillade det inte :D

So.... What else is there ? Röyksopp har gjort den låten, Karin Dreijer från The Knife sjunger. Och Robyn spelar på Medis den 27 November tillsammans med massa andra band i någon slags välgörenhetsgala om ni inte visste det, så om jag var i Sverige så skulle jag verkligen gått på det. Kostar bara 100 kr eller något sånt.


Dagens träning - none
Dagens måltid - köttbullar och potatismos, med lingonsås.
Dagens höjdpunkt - IKEA
Dagens köp - Kläder för ca 550kr, godis och annat från IKEA ca 200kr och någon kaffe ;)
Dagens jobbpass - 7-9, 15-21.00. tot. 8h

Kommentarer
Postat av: jadu, kan du gissa?

ey nån kaffe, du köpte väl två el tre typ. du e beroende, hehe, men jag tycker om dig i alla fall, tur va :)

2008-11-14 @ 15:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0