börjar komma in i det hela

Idag har varit en mindre bra dag som förvandlats till kanske den bästa.

Jag vet inte riktigt varför men förmiddagen var inge bra, den sööööög helt enkelt. De ända som var roligt på förmiddagen var att när jag och pappa John skulle åka och fixa mig ett social security nummer som man måste ha, så stötte jag på en tjej från min klass på st. John's University, hon var från Finland. Vi kom in i ett rum fullt med stolar och människor och de fanns två stolar lediga så vi tog en varsin, och när John bad mig skicka över mina papper till honom såg en kvinna att jag hade ett papper från cultural care au pair, så hon pickade på mig och sa, jag har också en au pair från cultural care, och så pekade hon på tjejen brevid mig, så jag vände mig om och bara, men tja, där är ju du, how are you! (haha, måste vart roligt att höra) Vi pratade lite på engelska, sen kom jag på att hon kunde svenska, aja. (Björn! om du läser detta, de var hon från Harry Potter)

Jag vill bara att alla ni som läser ska veta att de är andra gången jag skriver detta inlägget, jag är mycket arg och förtvivlad, för de jag skrev innan var jätte långt och de försvan bara.. aaaaa!!!! skitdator, ska slänga dig i väggen en vacker dag!


Aja, när pojkarna kom hem var de bara att göra dom redo för soccerpractice, vilket är ett av de svårast momenten i de här jobbet. Dom vill helt enkelt inte gå, men vi fick dom att gå, men vi kom 10 minuter sent, jag fick ta dom själv idag för John och Joanne skulle fira sin bröllopsdag.
Så efter träning åkte vi till "Deli Italiano" i Great Falls Villiage, vi köpte en stor pizza och åkte hem och åt den. När vi satt där och åt ringde det, de var Juliana, min Argentinska au pair granne, hon undra om jag skulle med till Tyson's Corner och se på bio, och de ville jag ju.
Så vi åkte till en svensk au pair tjej, Matilda, och plockade upp henne, sen åkte vi och såg "The Express", den var bra..

När jag kom hem hade jag glömt koden till dörren, piiiinsamt. Så jag var tvungen att ringa och väcka min host dad, piiiinsamt. skit samma, nu ska jag sova...

Kommentarer
Postat av: anna

Låter grymt! Du verkar fått många ny kompisar, värsta kul, men du glömmer inte bort oss va? :)



http://wemissyourobin.blogg.se/?tmp=18103928

2008-10-18 @ 10:40:30
URL: http://kreijan.blogspot.com
Postat av: Sussi

Hej Robin, Idag var pappa och jag på ICA Sätuna, där hade dom nybakade Donuts, var tvungen och köpa ett par efter att ha läst om din kamp att få en donuts. Middag ikväll på Kopparkitteln med familjen, ha`de bra. mamma

2008-10-18 @ 14:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0