Congratulations

Matt kom till mig nyss och sa; "- Yeah Robin, I forgot, me and mom just wanna say congratulations for surviving your first week, it can be hard."

Så... Har de varit tufft? Nej, de kommer nog bli tuffare, nu kommer jag göra allt själv. Men de kommer nog gå bra.
Min resa har pågått i 14 dagar nu, vet fortfarande inte riktigt hur det känns. Jag har haft riktigt roligt många ggr, och andra ggr har de vart neutralt. För tråkigt eller jobgt har de aldrig varit, förutom när man är grymt sugen på en sallad från Valvet, eller en chokladboll från atomaterna på Sodexho. Så om någon bara skulle få för sig att skicka en present till stackars mig i USA, så lägg ner en chokladboll ;)

Jag vet att klockan har gått över till den 20 oktober för er, men här är den fortfarande den 19 oktober här, så GRATTIS igen mamma!

Idag tog jag lite sovmorgon igen, de är ju helg, man måste ju unna sig något, jag gick upp vid 10 och åt havregrysgröt, med bananer och en liten muffins. Familjen var i kyrkan så jag satt i lugn och ro. Sen kollade jag på några vänneravsnitt, haha, de är roligt, jag laddar fortfarande ner alla serier, jag skulle ju praktiskt sätt kunna titta på dom live istället. Men de har inte blivit mycket tv-tittande än. Kanske ska titta på Desperate Housewives ikväll, om de är?
Familjen kom hem runt noon, och då blev de lunch i snabb fart, ngon slags köttgryta med beans och sånt, helt ok. Sen åkte vi iväg på soccermatch, första matchen. De var bortamatch, så vi åkte i ca 45 min, sen var vi framme. På vägen dit tittade vi på Turtles i bilen, dom har en sån inbyggd dvd i taket, och idag slapp jag köra :) Så de var bara att njuta för fullo.

Matchen gick bra, vi vann 3-2! Vi låg under i första halvlek med 0-2, men vände mot dom ett år äldre motståndarna.
I första halvlek tänkte jag bara, NEEEJ! vi släppte in första målet efter bara någon minut, och dom var både äldre och större om man inte räknar med vår bjässe, han är nog lika lång som mig, men typ två ggr mig på bredden. Men helt plötsligt började vi spela fotboll, vi vann säkert med 80%-20% i bollinnehav. Tyvärr är inte någon av mina pojkar bland dom bästa i laget, Peter är jämngammal med alla ilaget men han är ett huvud kortare än alla, och inte så jättebra, men när han kom in i andra halvlek gjorde han de mycket bra, de stod 1-2 när han kom in, och han va med och vände till 3-2. Eller med och vände vet jag inte, han var inne på plan när vi vände. Och Matthew är ett år yngre än alla i laget och han har inte den bästa motivationen, han är bra men han tycker de är roligare att sitta och äta chips och kolla på. Han har ju "ont i knät". soccer
De roliga med matchen var alla sportsmam's/dad's - shiiit vad dom pressar sina ungar och skryter om dom. När dom står och kollar på så hejjar dom bara på sitt barn. Och får inte deras barn spela så går dom till coachen och klagar, kanske mutar med lite pengar också, inte vet jag.
De är roligt då att den bästa killen i laget, som gjorde alla tre mål i dag är typ latino, och har de inte så bra ställt, jag tror inte änns hans förälrar var där, dom märktes inte iallafall. De är bara dom rikas barns föräldrar som hörs, men barnen är inte speciellt bra. Sen åker dom iväg med deras porshe, lexus, bmw jeepar. Aja, dom är roliga att titta på iallafall. Och just det, dom hade alla en varsin fet jävla systemkamera som om dom tävlade om vem som hade den bästa, jag ska ta med min nästa match, sätta på mitt nya objektiv. Jag kommer ju inte ha den bästa men jag är ju bara en au pair, dom är ju gud vet vad, advokater, läkare....


Efter fotbollen åkte vi till ett födelsedagskalas, igen, känns som alla fyller år jämt. De var Peter som skulle på kalas igen så vi lämnae av honom och åkte vidare hem.

Sen har de inte hänt så mycket mer, jag har lekt med min laptop, ätit middag och spelat lie pingis.

Kommande vecka ska jag:
- ha fixat mitt gymkort på YMCA, gärna ha tränat några pass också.
Har lagt upp min träning så här, varje vecka blir det 2 simpass, 3 styrketräningspass och 3-4 spring/spinnigpass. Är det bra mamma?
- ha vart på något enooooormt shopingcenter som finns överallt och shoppat lite. :D
- ha mött massa nya au pair kompis runt omkring här. (De kommer jag ju göra, för på fredag är det stoooort au pairmöte, vi ska ha en egen liten bonfire och roliga aktiviteter.
- ha blivit bättre på engelskan
- ha fått både P&M och gå på båda sina soccerträningar.
- ha pratat med Ema på skype, gärna någon annan där hemma också :D

Japp, de är mina mål.

Have a great day

ps. Jag ska försöka att ta mer bilder, men de är jobbigt att ta med min systemkamera överallt, och min mobilkamera suuuger, ni ser ju själva på bilden ovan.

Kommentarer
Postat av: julia

hej!



det later som du har det riktigt bra! det ar alltid lika roligt att lasa vad du skriver. keep going!

2008-10-20 @ 02:37:43
URL: http://juliabloggar.blogg.se/
Postat av: Sussi

Hej Robin, Bra med gymkort, ska du träna så där mycket, måste du äta massor med mat, bra mat, kykling och sånt. Köp gärna proteindrinkar efter varje pass. Min födelsedag blev jätte bra. Dagen började med en överraskning, utanför står Kertin och Ale, sen avlöste alla varandra. Mycket fika, hade ont i magen hela natten. Ser att Julia har varit inne på din blogg, jag ska besöka hennes blogg också, Kerstin längtar så efter Julia, vi pratade välldigt mycket om "America" igår.

Kram Mamma

2008-10-20 @ 09:31:14
Postat av: Sussi

Kom en kille som var lite lik dig och köpte en chokladboll och en kaffe på jobbet, och då kom jag att tänka på skolkafeterian och våra fikastunder! Good times :)

2008-10-20 @ 21:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0