en Onsdag

Onsdagar kommer bli jobbiga, känner det på mig. För det första börjar P&M skolan en timme tidigare, för att dom är med schackklubben. Sen är det dagen då jag ska tvätta kläder, samt hämta P&M från skolan så jag kan köra dom till deras fotbolls träning, men eftersom vi åkte direkt från skolan betyder det att vi är vid fotbollsträningen ungefär 30-40 minuter tidigare. Den tiden är till för läxor. Idag var P&M inte på något bra humör så dom bråkade hela tiden när vi väntade på fotbollsträningen, de var skitjobbigt. Men pappa John var med så de var bra. Sen när fotbollsträningen började ville ingen av dom vara med på den, efter många om och men fick vi Peter att vara med den, vi hotade med att han  inte skulle få någon present imorgon om han inte var med (han fyller år imorgon), men Matt var svårare, han sa att han hade ont i knät, yeah right! Allt slutade med att Matt satt och kollade på.

Annars var dagen bra, den delen av dagen då jag inte behövde ta hand om P&M. Först åkte jag och John till Toys'r'us där vi köpte födelsedagspresent till Peter. Sen försökte vi hitta Dunkin Donuts utan framgång, så vi åkte till stormarknaden i Great Falls village och köpte donutsen där, jag ville äta allihop. Men dom var för Peters klasskamrater.
Sen åkte vi hem, John började jobba och jag åt lite lunch, sen kom min grann au pair över, hon skulle lämna något som P&M glömt där, hon var trevlig, vi pratade lite. Sen gick jag ut och sprang, härligt härligt.
När jag kom tillbaks tittade jag ett avsnitt av Gossip Girl, slumrade till lite, sen åkte vi och hämtade P&M från skolan.

Joanne sa att hon pratat med min LCC(kontaktperson) också, hon kommer över på Lördag, sen kommer vi ha en stor au pair träff nästa fredag. De ska bli skoj.

Have a great day!

btw. "ripstick" är en slags skateboard, men mer avancerad. "Tag" är kull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0