En tisdag ur mitt liv som Au Pair

Denna tisdag har varit en bra dag, en dag i rätt riktning, mycket positivt. Dagen började med frukost som vanligt, jag gick upp strax innan sju och började med frukosten, möter Joanne som är stressad, hon berättar om dagen som kommer, vad jag ska göra och vad jag inte ska göra. Sen kommer pappa John ner, och sen killarna. John jobbar hemifrån ibland, idag var en av dagarna. Man merker direkt en skillnad när någon av föräldrarna är hemma, för igår gick det hur bra som helst på morgonen, då var jag ensam med dom. Men när någon av John och Joanne är hemma så blir dom så gnälliga och vill inte göra saker.. Men dom kom till skolan iallafall, även om de var tufft att få dom dit.

Efter det åkte jag hem, softa en timme, sen ringde Matilda och sa att det var basket time. Så jag hoppade i min SUV och åkte till Great Falls Village och hämtade upp henne, sen åkte vi till Vienna som ligger ca 15 minuter härifrån, till Elin ? eller Ellen ? iallafall så kom Jenny dit och sen kom även Juliana dit. Så vi spelade lite basketball och pratade. De var mycket trevligt. Men lite dåligt är det med svenskar runt omkring sig, för Juliana var tvungen att åka efter ett tag och då börjar man ju prata svenska, inte bra träning.

När vi var hos Elin pratade vi mycket om våra värdfamiljer och jag insåg att jag inte har så mycket att klaga över. Alla andra klagade enmassa på sina värdfamiljer om både det ena och de andra. De kan ju ha och göra med att jag bara vart här i snart två veckor och dom vart här i 2,2 och 15 månader. I don't  know.

På vägen hem stannade jag på Safeway, som är stormarknaden i GF village, där köpte jag bagels, för det är bagelsonsdag imorgon, vilket innebär en bagel till frukost, jippi :D köpte även en donut till mig :P

Sen kom jag hem, mötte Peter vid skolbussen, Matthew hämdades av pappa idag föra han skulle till tandläkaren. Jag hjälpte Peter med hans läxor, samt lekte lite med honom, sen börja jag med middagen, och så kom Matthew hem.

Vi lekte lite, en ny lek som Peter hittat på, såååååå tråååååååkig. En person ska göma en boll, dom andra två håller för ögonen medans. Sen är det den som gömt bollens tur att hålla för ögonen, då springer dom andra två och gömmer sig. Sen ska... jag orkar inte berätta, den är sååå tråkig ändå...

Nu är det kväll.. Såg mitt första program på tv igår, Prison Break. sååå bra..

Men god natt allihopa, eller god morgon...

eller nej nej nej... glömde nästan de viktigaste, den 31/10 kommer jag förmodligen befinna mig inne i D.C och kolla på COLDPLAY!! sug på den...

OBS!!  finns ett inlägg nedan också!!


Kommentarer
Postat av: julia

haha, vad jag skrattade då jag läste om er lek! jag vet precis vad du pratar om själv spenderar jag flera timmar i veckan med att leka sådana givande lekar. :)

2008-10-22 @ 06:16:32
URL: http://juliabloggar.blogg.se/
Postat av: sis the big one.

ska du på coldplay gud va avensjuk jag blir.... =( hehe fan va häftigt! hur mår du annars?

2008-10-22 @ 10:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0