Hide and seek - Dag 17 av 394

Hallå mina vänner, samt alla andra. Jag börjar med de dåliga.

Dagen började som ett rent helvete, den yngsta killen Matthew är ett MONSTER!! Han har allvarliga problem. På onsdagar är de nämligen chess klubben innan skolan, så vi måste vara på skolan en timme tidigare, idag hade Matthew fått för sig att han inte ville gå på chess. Så han låg i soffan och vägrade äta, sen när vi skulle ut till bilen så var jag och pappa john tvungna att bära ut honom. De var inte så att vi tog tag i honom och bar till bilen sen åkte vi, utan han lyckades slita sig loss ett antal ggr och springa iväg och gömma sig. Pappa John är inte världens bästa person på att lyckas få ett barn göra de den inte vill heller, jag vet inte men han har bara en förmåga att få både Matt och Pete på dåligt humör. Så enklast vore bara om Pappa John kunde hålla sig undan på morgonen, men de fattar han inte. Snart får man börja användabåda händerna om man ska räkna alla Matthews vredesbrott. Väl vid skolan satt Matthew kvar i bilen och vägrade gå ut, han låste alla dörrar och kasta ut sina skor, osv. John var sur och grinig och ringer självklart sin fru Joanne(de gör han alltid), så Joanne får prata med Matt i telefon, sen bestämmer dom att Matt inte behöver gå idag på chess, så vi sätter oss i bilen, jag var fett sur. Då säger Matt, -Men jag är hungrig, jag har inte ätit något. Jag tänker, rätt åt dig ungjävel. Men pappa John säger, - Let's g to 7-eleven and you can have a donut. (??????????)
Så vi åker till 7-eleven, Matt går in och väljer vad han ska ha, en crossaint med bacon i och en donut. Skit bra tänker jag, de är bra att belöna honom när han vart så duktigt, NOOOOOOOOOOOT!!!
Sen åker vi tillbaks till skolan, för hans riktiga lektioner började ganska snart, på vägen dit säger Matt, - Nu ska jag gå till chessclass och reta Peter, och säga vad jag fått. Och John svarar - Du får inte störa honom om han spelar mot någon. (?????) Puckon.

Aja, de var det dåliga, annars har de varit en vanlig dag, jag har softat, vart ute och sprungit. Jag pratade med Ema också, de var dagens höjdpunkt. Imorgon ska jag till YMCA och täckna medlemskap har jag bestämmt. Jag pratade också med Juliana som jag ska köpa Coldplaybiljett av, 70 bucks kostar den, lätt värt det, de är ungefär 490:- (?)
Jag prate även med en tjej från svenskgruppen på Long island, hon bor inne i D.C. i Georgetown, hon hade vart med sina au pair kompisar på en NHL match, Capitals vs. NJ, och dom hade fått sitta i egen suit, för hennes kompis hostmamma kan fixa det, så jag bokade in mig på nästa match dom skulle på. :D

Vad finns mer att berätta..... Löpningen går bra, skulle gärna vilja springa D.C. marathon på min födelsedag, och sedan Boston i april, men jag måste ha gjort en tävling innan det för att få springa. Så jag måste hitta en löptävling på minst 10 km.



Kommentarer
Postat av: Björn

Tjenare. Verkade inte vara en toppenmorgon?

Ah jaa umgänge har du iaf. Jag måste fan byta alltså, får försöka hamna i Washington.

Dollarn är för övrigt uppe i runt 8kr numera. Men fortfarande ett lagom pris för biljetten, inget pris är orimligt när det gäller coldplay. Var ni många som skulle se oasis förresten, jag måste verkligen se dem.

2008-10-23 @ 04:45:36
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: julia

herregud, amerikanare alltså. :p

jag vet PRECIS vad du pratar om, för några dagar sedan kom pappa Mark hem med 2 dvd skivor åt dylan `för att du varit så duktig idag` ja, tjena att han varit duktig men ändå. han ger ungen dvd:erna och dylan tar emot dem och sedan kastar han dem rätt i marken och skriker jag vill inte ha dem! fine tänker jag, då ska han inte ha någon men då plockar Mark upp 2 NYA dvd:er som han ger D. och som om inte det vore nog säger d: jag vill ha alla 4! & tror du inte han får det. jag DÖR.

2008-10-23 @ 06:18:50
URL: http://juliabloggar.blogg.se/
Postat av: Susanne

Men herreguuud! Inte konstigt att amerikaner är som dom är! Säg åt pappan att han inte ska lägga sig i en dag så får han se att du klarar det bättre än han! Heja Robin!

2008-10-23 @ 09:58:39
Postat av: matilda

du ser, du kommer också ha saker att klaga på om familjen. hehe. jag har täcknat medlemskap på YMCA idag me och (eftersom jag inte kan använda min bil så mkt) tänkte jag att vi kan ju samåka dit.(ärligt talat känner jag mig som en tjuvåkare när jag hela tiden ber alla andra köra, o de känns piss)

2008-10-23 @ 18:48:46
Postat av: Eva & Danne

Vi ska nog inte klaga på våra döttrar:-)) Jag skulle bli galen om jag var i dina kläder. Måste vara jobbigt att ha pappan hemma när man ska jobba med barnen.



Ha det så bra/Eva

2008-10-23 @ 20:07:44
Postat av: Sussi

Hej Robin, Det där grejar du!!!! Ta komandot och be föräldrarna att du kan göra det där själv. Ta även komandot över barnen och lek lekar, typ basket och sånt som du vill göra,trötta ut dom och låt inte dom bestämma. Kul och följa. Kan du hitta en löptävling så du kan anmäla dig till vore det toppen. Tessan och grabbarna och jag är själv hemma nu. kram Mamma

2008-10-23 @ 22:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0