McCain vs. Obama

Som alla kanske vet så är det presidentval här i Usa ganska snart, vet inte exakt när, men någon gång i början av november kanske ? Iallafall, jag trodde Obama var ganska överlägsen, men så är inte fallet där jag bor, många av människorna som bor runt omkring där jag bor har små skyltar vid deras garageuppfart, som säger antingen McCain/Palin eller Obama/Biden. Och McCain/Palin är mycket mer populär, bara så ni vet.

Idag har det varit helgdag här, närmare bestämt Colombus Day, så hela familjen har varit ledig, och vi åkte och åt Lunch hos John's mamma och styvpappa som bor i sånt otroligt coolt område. De är som ett stort resort, med 10 våningshus överallt, sen en stor mainbuilding med pool och massa annat. När man kommer in på området åker man genom sånna bommar som dom har på OC, och inne på området som är till mest för gammlingar, åker dom omkring i golfbilar. De är verkligen suuupercool.
Sen åkte vi till en slags bongård, där dom hade en massa aktiviteter, bla. Pigrace, en labborint gjort i....gud vad heter det ? Kommer inte ihåg, cornfield heter det på engelska, ja sånna gula majsgrejer. Sen åkte vi på en traktor och plockade pumpor, måste bara säga att pumpkingpaj är bland det bästa jag smakat, sååå gott.

På vägen hem stannade vi på Boston Market, vilket är en resturang/snabbmatskedja, riktigt gott. Dom är kända för sin kyckling. Kom just på att jag inte sett något KFC, förutom i NY, konstigt, trodde dom skulle finnas överallt.
A just det btw, jag körde hela vägen hem, de var långt och mörkt, de var tredje gången jag körde i USA, har gått väldigt bra hittils, Peter sa faktiskt att jag körde bäst av alla Au Pairer dom haft, då blev jag glad, och dom andra höll med. :)

Ska försöka lägga upp lite bilder från NY och här, imorgon ska jag försöka hinna med och ta bilder på huset och så.

ciao ciao

Kommentarer
Postat av: kim

Obama/Biden leder med 53,5% - 46,5% mot McCain/Palin enligt en färsk undersökning ;) Obama for president!! :D



puss på dig

2008-10-14 @ 17:02:35
Postat av: Chris

fan vad nice du verkar ha det robin! hur går det med heemlängtan o så :P jag vet att det kan vara svårt utan mig ett tag men förhoppningsvis vänjer du av dig. Jag har full förståelse om du skulle ringa mitt i natten o gråta ;D

2008-10-14 @ 17:39:13
URL: http://christofferrosen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0