Monday, bloody monday.



Jag gillar inte måndagar, de är då jag måste jobba mest. Jag vet att de är ett jobb, men de är fan ett jobbigt jobb. Killarna kommer hem från skolan redan kl 1.45 pm efter dom bara har halvdag iskolan. Vilket betyder att jag måste leka från kl 2 till 6, bara leka, idag har vi sprungit omkring och lekt olika kull-lekar i flera timmar. Nu har jag äntligen fått killarna att göra läxor, men nu sitter dom och bråkar, åhhh...

Pratade precis med den andra svensken i min au pair grupp och vi ska spela basket imorgon mitt på dagen, de ska bli skoj, vi ska spela med två andra svenskar som bor på ett annat ställe, så dom går inte i vår au pair grupp..

Om ett tag ska jag börja med middagen, lax :P Jag ska ta ut filéerna ur kylen och sätta dom i ugnen.

Efter jag släppte av P&M vid skolan idag, har jag vilat lite, samt var ute och sprungit, jag älskar min lilla runda jag tar nere vid floden, speciellt när det är en molnfri dag som idag. De värsta är bara att jag springer nästa jämt runt klockan 12 och då är det en tant som går med sin hund, och hunden är fan farlig, den har attackerat mig två ggr nu. Den hoppar inte bara på en, utan den biter också.

Ikväll innan jag går och lägger mig ska jag kolla på antingen Svensson Svensson eller ågon film, jag har laddat hem massa roligt. Glömde tyvärr att kolla på Desperate Housewives igår, that's bad.

Skriver lite senare ikväll kanske.

forts....

Nu har det blivit lite senare ikväll. Dagen börjar lida mot sitt slut, jag måste säga att jag har gjort ett mycket bra jobb idag. Både John och Joanne lämnade huset vid 7am, och sen dess har jag tagit hand om P&M och skjutsat dom till skolan, och tagit hand om dom igen, fick dom till och med att göra läxorna, samt öva på sina intrument. Sen började jag med middagen och hjälpte till att göra klart den. Fick till och med höra:(Peter) "-Robin, have you done this? It's the best ever". Vad ska man säga, de var ju lax, även fast inte Ema var här och vi inte grilla den så blev det bra alltså. Hmm,, jag saknar er där hemma, och i Spanien.

Så här såg jag ut när jag skrev detta.Så här såg jag ut när jag skrev detta.Så här såg jag ut när jag skrev detta.
Så här såg jag ut när jag skrev detta.



Jag tänkte berätta lite om dom olika familjemedlemarna för er. Nu har det gått ett tag, så nu har jag lärt känna deras olika sidor lite bättre.

Let's start with the boys.

Peter - Han är äldst av pojkarna, men också kortast, nästan ett huvud kortare än sin lillebror. Han är lite rundare än sin bror också, men inte överdrivet rund. Peter är mycket smart, mycket smartare än sin bror, han är också lugnare än sin bror. Peter gör ofta de man ber honom om, men ibland har han sina moments.

Matthew - Han är lillrbror, men beter sig mer som en storebror. Han bestämmer ofta över Peter. Matthew är en underbar pojk ibland, och ibland är han satan själv. Matthew är mer atletisk en sin bror. Han har faktiskt vunnit över mig på pingis.

Mamma Joanne - Är diktatorn i huset, hon bestämmer, så är det bara. När hon kommer hem vid sex förvandlas hela huset till Joannes world, hon gapar och skriker. Hon styr sin man ganska mycket också.

Pappa John - Är olika från gång till gång, ibland kan han skoja lite med en, och sen nästa gång är han sur. Han är helt värdelös när det gäller praktiska saker, de har till och med mamma Joanne sagt.

Mickey - Hunden i huset, the golden doodle, en blandning mellan en golden och en pudel. Snäll oftast.


peace out


Kommentarer
Postat av: julia

kul att läsa!

idag har jag varit hos mormor och morfar Levien tillsammans med Dylan och Gavin. en fullspäckad dag. förresten: vart i washington bor du? min värd familj har släktingar i washington, dem kanske bor i samma område som dig? kram!

2008-10-21 @ 07:18:31
URL: http://juliabloggar.blogg.se/
Postat av: Sussi

Tycker du inte om att leka?

2008-10-21 @ 12:22:34
Postat av: lillasyster

jag saknar dig robin, men du ser ut att ha det jätte bra. fina bilder på dig själv också, hihi!

här hemma regnar et, funderar på att åka till valvet ikväll. kanske..

pusspuss

2008-10-21 @ 13:43:00
URL: http://sundstrom.blogg.se/
Postat av: Sussi

Kul att läsa, när får man se lite bilder på familjen och hunden och bilen och området och ja lite allt möjligt vill vi se.

Kram mamma

2008-10-21 @ 18:32:49
Postat av: the big sister!

är du rädd för mamman eller pappan ?=)

2008-10-21 @ 23:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0