Om alla dagar kunde vara som denna

Då skulle livet som au pair var ganska bra ;)

Denna fredag åkte Matthew med sin klass på field trip, och pappa John följde med, dom åkte redan kl 6 i morse och kom inte hem förns 7 på kvällen.. Så de var bara Peter,jag och mamma Joanne i morse, sååå skönt. Efter jag lämnade Peter i skolan åkte jag vidare till YMCA, jag plocade även upp Matilda på vägen. Sen körde vi ett hårt pass, de var riktigt skönt. När vi var på väg hem ringde Jenny och frågade om vi ville äta lunch med henne, så vi åkte till Tyson's corner, som är ett enormt shopping center. Innan Jenny kom dit han vi titta i några butiker, bl.a. Hollister, jag ville typ ha allt där inne, och så billigt. Sen åt vi asiatisk wokad mat, super gott. Efter det gick vi i några till butiker, t.ex. Urban Outfiters, me loooove :)
Vet inte om ni förstår hur sjuuukt stort de är.

Sen åkte vi hem, jag var hemma lagom till Peter kom med skolbussen, så jag gjorde en smoothie till honom, sen mötte jag honom nere vid skolbussen. De finns en liten vändplan neranför våran tomt dit skolbussen kommer. Idag var Juliana och hennes värdbarn ute och spelade soccer, så jag och Peter joinade, vi körde Au Pairer vs. Kids eller Argentina/Sweden vs. USA, vi ägde vilket som.

Sen åkte vi till soccerpractice, jag stod där och frös i en timme, de har verkligen blivit kallt här nu, man måste typ använda jacka snart. Sen hem snabbt, böt om, ner till Juliana, sen åkte vi mot au pair mötet. Vi plockade upp Matilda och Jenny också.
Väl på mötet var det massa au pairer, väldigt trevligt, självklart mest tyskar. Men jag träffade en svensk kille från Sverige, de var skoj, visade sig att han bor väldigt nära mig också. Sen var det ågra svenska tjejer. På au pair mötet fick vi först åka traktor och vagn ut i  skogen, där hade dom tänt brasor och satt upp belysning i träden. Vi grillade korv och marschmelos, sen fick man en varsin pumpa.
Efter mötet forsatte vi hem till Matilda som är ensam hemma, De var Matilda, Jenny, Juliana och fyra tyskar. Vi spelade guitar hero och kollade på film.

Och nu är det sent och jag är hemma.
Imorgon kanske vi ska ut i D.C. vi får se.

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0