Pusstar ut...



De bästa med att vara Au Pair i USA är när man slipper vara det. När man kan åka och träna, fika med kompisar, gå på bio, åka till D.C., shoppa i ett megastort köpcentrum, ja allt sånt där. Att vara med barnen är det tråkigaste jag vet, men allt de andra väger upp..

Igår hade jag en riktig pissdag, så idag trodde jag inte att de kunde bli värre, men de blev det. Iallafall på morgonen. Jag var ensam med P&M och gjorde ordning frukost, när den var färdig ropade jag på dom, men dom villeinte komma. Dom var nere i källaren och sköt med några leksakspistoler som dom inte får använda egentligen. Dom ville inte ha frukost sa dom, så jag sket idom, jag måste ju äta tänkte jag, men sen efter ett tag kom dom. Sa vi satt och åt ett tag. Efter frukosten sa dom, -vi ska gå ner och leka, du kan typ vara här om du vill. Så jag började tvätta lite kläder. Sen när de var lagom tid för att åka till skolan så kommer Peter upp och är sur, Matthew hade gjort något dumt som vanligt. Sen kom Matt upp och då började dom bråka, sen sprang Matt och låste in sig i källaren. Vi stod och banka i några minuter, sen märkte vi att han gått ut på andra sidan, ut i trädgården, så vi kubba dit, gick in genom den dörren och låste upp den andra dörren. (De är så svårt att skriva och berätta om sånt här) Matt lyckades iallafall låsa in sig en gång till. Men på något sätt lyckades jag få dom till skolan i tid, i bilen fick jag höra att jag var världens sämsta Au Pair, och Matt önskade att de var någon annan Au Pair här, bla bla... Peter höll inte med som tur var, han är snäll.
De blev en till sån här morgon när dom hoppade ut ur bilen och slängde igen dörren utan att säga hej då. Jag skiter i vilket, de var skönt att ha 7 lediga timmar framför sig :D

Jag forsatte min färd mot, Matilda, vi åkte till YMCA och tränade lite styrka, jag sprang också. De är kul med någon som har samma intressen. Matilda gillar träna och fota, Jenny fotar också, Juliana och jag ska på Coldplay, sen har många bra musiksmak, de gillar jag :)
Jag älskar verkligen Y's proteindrinkar, idag gjorde jag av med alla mina småmynt som är såååå jäkla jobbiga, hela min plånbok var full av dom.  Sen forsatte vi hemmåt.

Väl hemma började jag tvätta, de var första gången jag tvättade mina kläder på över tre veckor, så de behövdes, hade knappt något kvar. Jag slummrade även till någon sekund, såå skönt. Sen åkte jag och köpte bagels, de är ju bagelfrukost imorgon :D

Sen var de dags att möta P&M, vi lekte i en timme sen var de dags att laga middag, jag gjorde hela middagen medans pappa John hjälpte till med läxor, eller försökte få dom att göra läxor, dom vill bara göra läxor med mamma.
Kvällen blev lugn, P&M skötte sig, Matthew bad även om ursäkt för imorse, han är nog lite schizofren, ena sekunden kan han slå sin bror, sen andra kan han krama honom och säga I love you.


Dagens träning - 30 minuters löpning, 50 minuters styrka
Dagens middag - Lax, ris, broccoli och sallad
Dagens höjdpunkt - powernap
Dagens jobb - 7-9, 16-21. tot 7h

Kommentarer
Postat av: Björn

Underhållande läsning. Älska Sunes jul, fast kanske den riktiga. Lycka till på coldplay på fredag, lite avundsjuk:P

2008-10-29 @ 04:07:48
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: groovy

Robin du måste va snäll mot dom små barnen! Tänk på att du ska vara där i ett år nu! :D

2008-10-29 @ 15:30:36
URL: http://vante.blogg.se/
Postat av: fanny

robin det är roligt att läsa din blogg! ibland går jag in flera ggr och hoppas på att nått nytt har dykt upp :) mer bilder! :D puss

2008-10-29 @ 20:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0