Auckland ?

Vad sägs om Nya Zeeland ? Hmm... Jag vet inte... Fick ett mail från en familj som bor centralt i Auckland, som jag förstår det är den största staden i Nya Zeeland. En singel mamma, med fyra barn, låter väl sådär.. Men det lät som en otroligt rolig familj, bor i ett stort nyrenoverat hus, sånt gillar jag :) Barnen var två killar 9 och 7 som går i skolan mesta delen av den tiden jag jobbar. Sen en flicka 4 år som enligt mamman var en otrolig skön liten tjej, hon går på dagis typ 3 ggr i veckan och sen en 2,5 år gammal pojke som går på dagis någon gång ibland. Jobbtiderna är positiva, upp tidigt, 7 typ, sen fixar man frukost och sånt åt alla baranen innan dom två äldsta går tll skolan som ligger över gatan. Sen jobbar man till eftermiddagen typ, vissa dagar är både lillpojken och tjejen på dagis några timmar och då har man fritid. Barnvakt en kväll varannan vecka och näst in till inget jobb på helger. Mamman är typ chef på något stort företag, hennes jobb är flexibelt så hon kan komma ifrån när hon vill..
Ska fundera lite.. Har aldrig riktigt varit för Nya Zeeland, men kanske. Ska ju tydligen vara väldigt fint. Dom vill att deras nya au pair börjar i påsk.

Förutom det mailet var det inget nytt på jobbfronten idag. På söndag är det den 15e också och då måste jag flytta, så man börjar känna lite panik. När är det påsk?

Imorgon kommer Groovy och Co hit. Det ska bli kul att få umgås med några.. Imorgon ska vi träffa Emma ocså, kul. Emma och jag har alltid varit låtsas kusiner, ända sens galaxen tiden när vi gick typ i 2-3an, alltså grundskolan. Vet inte riktigt varför, för att vi är rätt så lika tror jag. Haha, jag tror det var George Karabet som trodde på oss jättelänge, han kanske fortfarande tror det. ;)

Hej svejs.

Kommentarer
Postat av: Helena

Fan vad kul med NZ, lätt osm en plätt val!!! och då kommer ju jag och de andraoch hälsar på kanske :) kanske vi kan åka ned tillsamman då?

2009-02-10 @ 19:15:20
Postat av: ema

du FÅR INTE åka till NZ!!!

Aldrig i världen!!!

2009-02-10 @ 21:21:51
Postat av: ema

aldrig i livet kanske man säger...

2009-02-10 @ 21:22:26
Postat av: Anonym

Låter intressant med NZ/M

2009-02-10 @ 22:15:56
Postat av: storasyster

jag tycker det låter spännande med NZ!!!!

2009-02-11 @ 09:24:40
Postat av: anna

Robin ak till nya zeeland! Alla sager att det ar hur vackert som helst och att alla ar jatte trevliga, och alla jag traffat gillar det annu mer an australien sa de maste verkligen vara jattebra. o da kan vi ses dar! :D

2009-02-12 @ 03:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0